Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Megvalósítottad az álmaidban már gyermekkorod óta lebegő intelligens háztartási robotgépet? Ennek piacra dobása talán nem lehet olyan nagyon nehézkes, hiszen a termék értékéhez nem férhet kérdés, de más feltalálók más prototípusaival már meggyűlhet a baj. A BusinessWeek összeállításának segítségével álljon itt most néhány tanács, hogyan kovácsolhatunk tőkét briliáns elménkből.
A kezdeti lépések
Egyértelmű módon amennyiben valamit is akarunk kezdeni a fejünkben megszületett ötlettel, abban az esetben először is mindenképpen valamilyen formában materializálnunk kell azt, vagyis prototípusra van szükség a megfelelő értékesítési stratégia kidolgozásához.
Az Egyesült Államokban szakértők szerint a független feltalálók termékeinek szabadalmaztatása, reklámozása, illetve az ahhoz kapcsolódó marketing-tevékenységek elvégzése 300 millió dolláros piac lehet.
Persze az élelmesek ebben is meglátták az üzleti lehetőséget, s egyre több szervezet szakosodik a független feltalálók termékeinek piacra vitelével kapcsolatos segítség nyújtásához. Van, aki csupán tréningeket kínál, míg mások már internetes piacteret ajánlanak fel.
Legyünk tisztában
Csak akkor kezdhetünk neki termékünk értékesítésének, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mekkora az a hozzáadott-érték, melyet sikerült teremtenünk, illetve, hogy mennyit ér a termék a potenciális vásárlók számára.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Persze az elvárásainknak teljes mértékben reálisnak kell lenniük, vagyis nem árt, ha egy becslésnél már elmúlik a siker mámora. Ne reménykedjünk abban, hogy előre rengeteg pénzt kaphatunk majd, illetve ne fizessünk senkinek se azért, hogy eladja az ötletünket.
Több szakértő állítja, hogy a feltalálók nem töltenek elég időt termékük eladásával, annál több időt az ötlet megvédésével, pedig van ennél "egészségesebb" arány is. Létezik már úgynevezett függő szabadalom is. Ennek lényege a Magyar Szabadalmi Hivatal szerint ennek az a jellemzője, hogy az alapszabadalom mellett ugyan szabadalomképes, ugyanakkor hasznosítása nem lehetséges az alapszabadalom megsértése nélkül.
Amennyiben felkeresünk egy céget ötletünkkel, akkor érdemes közepes méretű vállalatok ajtóin kopogtatni, ugyanis az induló, vagy kisebb vállalkozások általában nem rendelkeznek elég tőkeerővel ötletünk megvásárlásához, a nagyobbakhoz viszont sokkal nehezebb bejutni.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


