A kereskedelmi cégeknek egyáltalán nem bombaüzlet a vény nélküli gyógyszerek forgalmazása, inkább a vevőknek nyújtott kényelmi szolgáltatást jelenti - írja a Napi Gazdaság.
Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) adatai szerint eddig összesen 272 kérelem érkezett patikán kívüli gyógyszerárusítás engedélyezésére, 203 üzletben pedig megvásárolhatóak a vény nélküli szerek.
Az adminisztrációs díj nem riaszthatja vissza a piacra lépőket, a kérelemhez 2200 forintos illeték társul, és harminc napon belül kézhez kapható az engedély, amennyiben teljesülnek a törvényben előírt feltételek.
Általában az egyéb költségek sem jelentősek, Éber Anna, a Mol shop- és marketingvezetője elmondta, náluk ajtót és zárat szereltek a szekrényekre, kialakították a raktárazási feltételeket, és kiépítették az információs rendszert. Tapasztalatuk szerint a vevők az internetes terminálnál szívesebben használják a Dr. Info telefonos rendszerét.
Hardy Mihály, a Tesco szóvivőjének elmondása szerint a hipermarketnél is hasonlóak a tapasztalatok. A gyógyszerforgalmazás ebben a formában nem minősül bombaüzletnek, sokkal inkább jelent a vevőknek nyújtott kényelmi szolgáltatást.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








