14 °C Budapest

Merész vállalkozás százezrekért? - Amit a plázák titkolni akarnak

Pénzcentrum
2007. július 12. 05:40

A budapesti üzletházakban sétálgatva arra leszünk figyelmesek, hogy a világmárkák mellett hasonló kategóriában hasonló minőséget árnyalatnyi árkülönbséggel kínáló női ruházati boltok tömegével találjuk szembe magunkat. De vajon ténylegesen van igény az üzletekre, amely száma a Budapesten található 20-22 üzletházat tekintve elérheti a 100-at?

A Portfolio.hu két nappal ezelőtt megjelent cikkében arra mutat rá, hogy a zömében 5 évvel ezelőtt megnyitott plázák többségénél igencsak időszerű lenne a bérlői mix felfrissítése, esetlegesen akár rebranding annak függvényében, hogy a jelenlegi szerkezet mennyire tud megfelelni a megváltozott vásárlói igényeknek.

A bérlői mixen túl azonban jelentős szerep jut az üzletházak földrajzi elhelyezkedésének, amelyet mi sem bizonyít jobban, minthogy a három legsikeresebb pláza, vagyis a Westend, az Árkád és a Mammut közlekedési csomópontban helyezkedik el, ezáltal eleve sikerre ítélve őket.

A nyereséghez vezető út azonban mindenképpen magában foglalja a sokat emlegetett befektetői mix kialakítását, a kulcs pedig a piac elemzői szerint nem más mint az élelmiszer és a főbb szolgáltató egységek, vagyis egy üzletház sikere vagy veszte azon múlik, hogy képes-e egy szuper-, vagy hipermarketlánc egyik tagját odacsábítania, illetve, hogy sikerül-e bérleti szerződést kötnie a közüzemi szolgáltatókkal, a postával és a gyógyszertárak egyikével.

Se hely, se igény: egy szürke nap üzlet után kutatva

Az elméleti ismereteken felbuzdulva nekivágtunk a nagy kalandnak, vagyis sorra hívtuk a legsikeresebb és a legesélyesebb üzletházakat kiadó üzlethelyiség után kutatva. A Westend, az Árkád, a Mammut, a Campona, a Duna Plaza és a Pólus Center üzemeltetőit kerestük telefonon, hogy megtudjuk vajon van-e esély arra, hogy megnyissuk az általunk tervezett női ruha üzletet.

Jogos a kérdés, hogy vajon miért ezt a szaküzletfajtát választottuk a képzeletbeli nyitás céljára, a választ pontosan a fent említett bérlői mix adja meg, vagyis elsődleges célunk mellett szerettünk volna bővebb információt kapni arról, hogy vajon valóban megjelenik-e az üzletházak nyíltan megfogalmazott céljai között a profil módosítása, vagyis, hogy ilyen indokkal utasítják-e el kezdeményezésünket.

Akadályok egy nagy álom megvalósulása előtt...

Az általunk kiszemelt üzletházak üzemeltetői közül hárman, tehát minden második cég elzárkózott attól, hogy telefonon bármilyen információval is ellásson minket, így sem a Mammut, sem a Pólus Center, sem a Duna Plaza esetében nem tudtunk meg ilyen fórumon többet a bérleti díjakról.

Két esetben írásban egy formanyomtatvány kitöltésével kellett volna megerősíteni bérlési szándékunkat, az egyik üzemeltető pedig egy telefonszámon keresztül szeretett volna előszűrést végezni, így továbbra is homály fedi a féltve őrzött számokat.

Az információ megtartását választó üzletközpontok közül azonban biztosan találkozhatunk olyannal, amelyben a vásárló könnyedén tippelhet a kiadó üzletek mennyiségére a fehér papírral, vagy reklámokkal elfedett helyiségek számából.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

És, akik válaszoltak - nehéz kérdések, rövid válaszok

A legkönnyebben a Westend City Center esetében jutottunk lényeges adatokhoz, ahol megtudhattuk, pont lecsúsztunk az éppen bérlőre váró két üzlethelyiségről, így most nincs az igényeinknek megfelelő szabad helyiség, és a közeljövőben üresedés sem várható.

Abban az esetben viszont, ha szerencsés módon hamarabb telefonáltunk volna, megnyithattunk volna az egyedi tervezésű kosztümöket árusító üzletünket, a bérleti díj pedig az összes egyéb költséggel együtt körülbelül 125 euró körül tetőzött volna, persze négyzetméterenként.

Az Árkádnál megtudhattuk jelenleg nincs rendelkezésre álló szabad üzlet, technikai okok miatt azonban az bérleti díjakról nem tudhattunk meg többet. A Campona esetében már idáig sem jutottunk, az ügyünket kezelő hölgy ugyanis kerekperec megmondta, hogy nincs jelenleg az általunk keresett méretben üzlethelyiség, de ha lenne sem kívánnak mostanság ilyen fronton bővíteni.

Kis eredmények egy kimerítő kutatás végén

S hogy mégse maradjunk teljesen támpont nélkül, bár a személyes megkeresés csupán kevés eredményre vezetett, ismertetjük a Porfolio.hu által összegyűjtött adatokat a plázákban jellemző négyzetméterárakra vonatkozóan.


 


Jól jelzi a plusz költségek nagyságrendjét, hogy a Westendben jellemző bérleti díjak 90 euróra rúgnak négyzetméterenként, míg az üzlethelyiség bérlésének és fenntartásának teljes költsége a 125 eurót is elérheti, azaz a plusz költségek majd 30 százalékkal növelik meg az egyébként is magas alapárat.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem