3 °C Budapest

100 millió dolláros üzlet - a csokiban volt a pénz

Pénzcentrum
2007. június 19. 14:00

Két amerikai üzletember az igazán egyszerű, triviális domain-nevek megvásárlásának ötletével csinálta meg szerencséjét. A recept szimplán ennyi: végy egy viszonylag olcsó domain-nevet, majd add el drágán - ez persze nem működik beavatkozás nélkül.

Az Businessweek összeállítása alapján a "sztár-pár" egyik vadászatának eredménye a mára már igencsak nagy népszerűségnek örvendő chocolate.com. Mindaddig nem okozott gondot, hogy Andrew Miller és Michael Zapolin nem beszélnek németül, amíg szemet nem vetettek a chocolate.com domain-névre.

Ugyanis annak tulajdonosa egy angolul nem beszélő német úriember volt, aki abból szeretett volna pénzt keresni, hogy a különböző csokoládé-gyárak hirdetéseivel pakolta tele az oldalt, s minden egyes kattintás után részesedést kapott értük. Végül egy atlantai ügyvéd segítségével sikerült az üzletet nyélbe ütni, 300 000 dollárért (5,7 millió forint) kelt el a cím (ez töredéke a hasonló, általános témájú domain-név áraknak).

Két évvel későbbre a bostoni duó egész online nagyáruházat épített az oldalból, édességbolttal, receptekkel, valamint cikkekkel, amelyekből értesülhetünk többek között az étcsokoládé fogyasztásának előnyeiről, illetve a csokimikulások történetéről.

Az oldal az idei év során már most megduplázta forgalmát, és minden bizonnyal elérik a bevételek a 2 millió dollárt is. A duó azonban biztos benne, hogy a chocolate.com értéke el fogja érni a 100 millió dollárt, így egyelőre még várnak az értékesítéssel.

A chocolate.com egyébként nem az egyetlen sikeres ötlete Millernek és Zapolinnak. Cégükön, az Internet Real Estate Group-on keresztül építettek karriert az alulértékelt domain-nevek megvásárlásával és többmillió-dolláros üzletté változtatásával. Jelenleg 17 domain van a tulajdonukban, a software.com-on át a relationship.com-ig, több olyannal együtt, amelyeket még szeretnének az általuk megfelelőnek ítélt áron megvásárolni.

Egy másik sikeres vásárlásuk volt a chocolate.com-on kívül a beer.com, amelyet 1998-ban vettek meg 80 000 dollárért, s kevesebb mint egy év múlva 7 millió dollárért adtak túl rajta. 2003-ban pedig a creditcards.com-ot vásárolták meg 100 000 dollárért, s 2,8 millió dollár ütötte érte a markukat 2004-ben (igaz, a duó véleménye szerint túl korán adták el a nevet).

Az üzlet lényege abban rejlik, hogy automatikusan a chocolate.com oldalára jut az, aki csupán annyit ír böngészője címsorába: chocolate. Kutatások szerint hatból egy internetező nem használ keresőoldalt, direkt módon jut el a különböző oldalakra.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 28. hétfő
Stefánia
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?