Két amerikai üzletember az igazán egyszerű, triviális domain-nevek megvásárlásának ötletével csinálta meg szerencséjét. A recept szimplán ennyi: végy egy viszonylag olcsó domain-nevet, majd add el drágán - ez persze nem működik beavatkozás nélkül.
Az Businessweek összeállítása alapján a "sztár-pár" egyik vadászatának eredménye a mára már igencsak nagy népszerűségnek örvendő chocolate.com. Mindaddig nem okozott gondot, hogy Andrew Miller és Michael Zapolin nem beszélnek németül, amíg szemet nem vetettek a chocolate.com domain-névre.
Ugyanis annak tulajdonosa egy angolul nem beszélő német úriember volt, aki abból szeretett volna pénzt keresni, hogy a különböző csokoládé-gyárak hirdetéseivel pakolta tele az oldalt, s minden egyes kattintás után részesedést kapott értük. Végül egy atlantai ügyvéd segítségével sikerült az üzletet nyélbe ütni, 300 000 dollárért (5,7 millió forint) kelt el a cím (ez töredéke a hasonló, általános témájú domain-név áraknak).
Két évvel későbbre a bostoni duó egész online nagyáruházat épített az oldalból, édességbolttal, receptekkel, valamint cikkekkel, amelyekből értesülhetünk többek között az étcsokoládé fogyasztásának előnyeiről, illetve a csokimikulások történetéről.
Az oldal az idei év során már most megduplázta forgalmát, és minden bizonnyal elérik a bevételek a 2 millió dollárt is. A duó azonban biztos benne, hogy a chocolate.com értéke el fogja érni a 100 millió dollárt, így egyelőre még várnak az értékesítéssel.
A chocolate.com egyébként nem az egyetlen sikeres ötlete Millernek és Zapolinnak. Cégükön, az Internet Real Estate Group-on keresztül építettek karriert az alulértékelt domain-nevek megvásárlásával és többmillió-dolláros üzletté változtatásával. Jelenleg 17 domain van a tulajdonukban, a software.com-on át a relationship.com-ig, több olyannal együtt, amelyeket még szeretnének az általuk megfelelőnek ítélt áron megvásárolni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy másik sikeres vásárlásuk volt a chocolate.com-on kívül a beer.com, amelyet 1998-ban vettek meg 80 000 dollárért, s kevesebb mint egy év múlva 7 millió dollárért adtak túl rajta. 2003-ban pedig a creditcards.com-ot vásárolták meg 100 000 dollárért, s 2,8 millió dollár ütötte érte a markukat 2004-ben (igaz, a duó véleménye szerint túl korán adták el a nevet).
Az üzlet lényege abban rejlik, hogy automatikusan a chocolate.com oldalára jut az, aki csupán annyit ír böngészője címsorába: chocolate. Kutatások szerint hatból egy internetező nem használ keresőoldalt, direkt módon jut el a különböző oldalakra.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








