A Nielsen piackutató tavalyi felmérése szerint húsvét előtt több mint kétmilliárd forintot költöttünk a szezonális édességekre, negyedével többet, mint 2005 tavaszán.
Ennél azonban jóval nagyobb arányban nőtt az eladott nyalánkságok mennyisége, összesen ezer tonna húsvéti édesség fogyott az üzletekben, 400 tonnával több, mint egy évvel korábban. A piackutatók szerint viszont nem az édesszájúak étvágya lett nagyobb, csupán jóval többet vásároltak az átlagosnál olcsóbb, kereskedelmi márkás termékekből. Ezek forgalma megháromszorozódott tavaly. Ez az átlagárakon is meglátszott, amelyek 4-10 százalékkal csökkentek a tavalyi szezonra. Míg mennyiségben a nugátból, értékben a tejcsokoládéból készült nyalánkságok forgalma vitte a prímet. A figurákat illetően pedig a tojások kevésbé, a nyulat, bárányt, kiscsibét formáló édességek jobban fogytak - írja a Népszabadság.
Az alacsonyabb árú tömegtermékek kereslete nagyságrendekkel meghaladja a többi hónap átlagát, míg a drágább, prémium desszerteknél jóval kevésbé érzékelhető a szezonális hatás. Ezzel együtt nálunk még jócskán van lehetőség a piacbővítésre: a hazai fogyasztás ugyanis az európai átlag mindössze 60 százalékát éri el.
Az árak nagyban függnek többek között az édesipari márkák, termékek reklámozásának költségeitől is. Így mind a hazai, mind a nemzetközi márkák esetében komoly portfóliótisztítást tartottak a házuk táján a gyártók az utóbbi években. Termékeik több mint felét vonták össze közös márkanév alá - jelentős marketingköltségeket takarítva meg ezzel.
Természetesen egy bizonyos árszínvonal alatt a költségek visszafogása csak a minősség rovására képzelhető el. A szakértők ezért az idén is figyelmezteti a vásárlókat: olvassák el a címkéken szereplő összetételt. Ha ugyanis azt látják, hogy az nem kakaóbabból, hanem egyéb növényi alapanyagból származó olajat tartalmaz, akkor a termék nem tekinthető csokoládénak. A kakaóbabban található egészséges anyagok - mint a flavonoidok - ezekben a termékekben is megtalálhatók, azonban ezek élvezeti értéke jóval szerényebb - vagyis nem olyan finomak. Az áruk ellenben annál alacsonyabb, ami a rendkívül árérzékeny hazai piacon adu ászként funkcionál az előállító és az importőr kezében. Egyes becslések szerint, az ily módon készülő, csokoládét nem tartalmazó édességeknek már több mint ötvenszázalékos a piaci aránya.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








