Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A júniusi adatok azt mutatják, hogy dinamikus ütemben emelkedik a vendégéjszakák száma az országban, 500 ezer vendég csaknem másfél millió vendégéjszakát töltött el hazai szálláshelyeken - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.
Megjegyezte, a korábbi adatokhoz képest sokan hiányoznak még, de az látszik, hogy az egy hónappal korábbihoz viszonyítva ötször annyi turistát számoltak, főleg vidéken, és szépen alakulnak a júliusi foglalások is. Hozzátette, a turisták az elmúlt egy hónapban alapvetően a Balatont keresték fel, a külföldi vendégek száma is jelentősen megnőtt. A budapesti repülőtér adatai szerint átlagosan, június vége felé már 70 gép szállt le- és fel egy napon, előfordult, hogy egy gépen száznál is több utas volt, a gépek töltöttsége folyamatosan növekszik.
Guller Zoltán beszélt arról, hogy a belföldi turizmust segítő Széchenyi Pihenő Kártya (Szép-kártya) adóterhét a kormány csökkentette, aminek hatására nőtt a feltöltés. Az első hat hónapban a Szép-kártyákra feltöltött összeg több mint 154 milliárd forintot tett ki, és jó esély van arra, hogy több mint 300 milliárd forint legyen rajtuk az idén.
A vezérigazgató elmondta, az első hat hónapban több mint 90 milliárdot használtak fel a Széchenyi Pihenő Kártyákról, ez 20 százalékkal több az előző év első hat hónapjában felhasznált összegnél. Az országban mintegy 2 millió Szép-kártya birtokos van, az első félévben alapvetően éttermekben, munkahelyi étkezdékben használták a Szép-kártyákat, több mint 71 milliárd forintot költöttek erre a célra, 11 milliárd forintot szálláshelyeken, 8 milliárd forintot szabadidős szolgáltatásokra fordítottak.
A Széchenyi Pihenő Kártyákon 2020. június végéig az idei feltöltésekkel és a korábbi maradványokkal több mint 162 milliárd forint elköltendő összeg van - ismertette. Guller Zoltán hangsúlyozta, hogy el kell fogadni az emberi élet védelmében a korlátozásokat. Az augusztus 20-ai tűzijáték elmaradásával kapcsolatban azt mondta, a rakétákat megvették, ezek megvárják a következő évet, amikor a remények szerint lesz tűzijáték.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








