Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A 100 forintos havidíjért megvásárolható MOL Bubi bérlet bevezetése, március 16-a óta több mint 37 ezer alkalommal utaztak a budapesti közbringákkal, mintegy 60 százalékuk a rendszer új felhasználója. Mialatt a fővárosi közösségi közlekedés hagyományos járművein az utasszám körülbelül a tizedére esett vissza, sokan választják alternatívaként, illetve a "hagyományos" közösségi közlekedés kiegészítéseként az egészségünk megőrzéséhez hozzájáruló, az immunrendszer erősítését is szolgáló biciklizést.
Karácsony Gergely főpolgármester március 14-i bejelentése nyomán a BKK március 16-a óta 100 forintos havidíjért teszi lehetővé a MOL Bubi közbringarendszer használatát, ezzel párhuzamosan bevezette a személyes ügyintézés mellőzését lehetővé tevő online regisztrációt és szerződéskötést is. A fejlesztésekkel a BKK azokat az állampolgárokat támogatja, akik a járványveszély idején szeretnék elkerülni a tömeget, és rövidebb távú utazásaikhoz az egészséges életmódot támogató biciklizést választják alternatívaként.
A 100 forintos MOL Bubi és az online regisztráció bevezetése óta a közbringarendszer közel 4500 új ügyfelet tudhat magáénak. Március 16-a óta több mint 37 ezer alkalommal vették fel a 157 fővárosi gyűjtőállomáson a 2071 bringa valamelyikét. Az elmúlt évek azonos időszakát tekintve az utazások száma a tavalyi és a tavalyelőtti adatokat is mintegy 20 százalékkal felülmúlja. A növekedés mértékét érdemes összehasonlítani azzal az adattal, hogy a járványveszély óta a "hagyományos" közösségi közlekedési járművek utasszáma - a kormányzati intézkedéseknek, a bevezetett kijárási korlátozásnak, az iskolabezárásoknak és a rengeteg fővárosi cégnél elrendelt home office munkavégzésének köszönhetően - a tizedére esett vissza.
A BKK a felhasználók számának további növekedésére számít a járványügyi veszélyhelyzet feloldása utáni időszakra halasztott fejlesztések hatására, amelyekkel kapcsolatban Dr. Varga Ivett, a BKK vezérigazgatója korábban elmondta:
A járványveszély idején különösen ajánlott az aktív közlekedési módok használata, hiszen a mozgás hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kialakulási kockázatának csökkentéséhez, az immunrendszer erősítéséhez és a mentális egészség megőrzéséhez. A járványveszély idején a közbringák használatát körültekintéssel ajánljuk. A bringákat és a gyűjtőállomásokat is a szokásosnál sűrűbben fertőtlenítjük, azonban ahhoz, hogy az ügyfelek továbbra is egészséggel használják a bicikliket, érdemes figyelembe venni néhány tanácsot:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- Fertőtlenítse a kezét, mielőtt útnak indul és akkor is, amikor visszaadta a kerékpárt.
- Ha az időjárás nem is indokolja, húzzon fel kesztyűt.
- Gondoljon arra is, aki Ön után használja a bringát, és ha visszahelyezte a gyűjtőállomáson, fertőtlenítse a markolatot.
A MOL Bubi, Budapest közbringarendszerének kiterjedt hálózatáról, a 100 forintos havidíjról, az online regisztrációról, és a jegy-, bérletvásárlásról a MOL Bubi honlapján (www.molbubi.hu) lehet tájékozódni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








