Enyhe, csapadékos hétvége várható Magyarországon és Európa nagy részén, miközben az igazi téli időjárás elkerüli kontinensünket.
Több büntetési tételét is megemeli a MOL Limo, a magyar olajvállalat közösségiautó-megosztó szolgáltatása. Sokkal drágább lesz mostantól, ha elveszted a slusszkulcsot, ha összekoszolod az autót, de azért is többet kell majd fizetni, ha bírságot vagy pótdíjat hozol össze a bérautóval.
Ügyféltájékoztató levélben jelentett be néhány bírságemelkedést és egyéb szabálymódosítást a MOL Limitless Mobility Kft., amely a nagyobb budapesti közösségiautó-megosztó rendszert, a MOL Limot üzemelteti. A változások június 21-től lépnek életbe. A tájékoztató levél szerint
- a slusszkulcs pótlásának díja 100 ezer forintra emelkedik 5 ezer forintról,
- az autó kitakarításának díja 10 ezer forintra nő 5 ezer forintról, ezen túl pedig
- ha megbüntetnek minket az autóval, és ezzel az üggyel kapcsolatban a MOL-nak teendője támad, akkor 5 ezer forintról 10 ezer forintra nő a cégnek fizetendő ügyintézési díj.
A fentieken túl, a társaság bevezeti, hogy mostantól az autót le kell zárni, ha a további használat következtében 20 kilométer alá csökkenne a megtehető táv, amennyiben ezt nem tesszük meg, és 10 kilométer alatti hatótávval zárjuk le a személygépjárművet, akkor 10 ezer forint kötbért kell fizetni. Az autók foglalási szabálya is szigorodik. Amennyiben egy felhasználó egymás után két alkalommal lefoglalja ugyanazt a személygépjárművet, de azt egyik alkalommal sem nyitja ki, akkor a második foglalástól számított 120 percig nem foglalhatja le ugyanazt az autót.
Korábban már összehasonlítottuk a MOL Limo és egyetlen fővárosi versenytársa, a Greengo büntetési tételeit. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a Greengo-nál már eddig is 100 ezer forintot kellett fizetni abban az esetben, ha elhagytuk a slusszkulcsot, az autókra kötött casco biztosítások feltételei pedig nem változtak, ami azért fontos, mert ez lehet a kulcs elvesztésén kívül a másik nagy költség, melyet közösségiautó-használat maitt fizethetünk.
Egy nagyobb kár esetén továbbra is a MOL Limoval járunk jobban, ott ugyanis fixen 100 ezer forint a biztosítás önrésze, a Greengo-nál ugyanez a kárösszeg 10 százaléka, üvegkár esetén pedig 20 százaléka. Ez azt jelenti, hogy egy kétmillió forintos kár esetén a MOL Limonál 100 ezer forintot, a Greengo-nál viszont legalább 200 ezret kell zsebből kifizetnünk.
Borítókép forrása: MOL
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








