Idén nyáron is elindul a horvát tengerpartra, Splitbe a MÁV-START éjszakai járata, az Adria InterCity.
Az egyes országok ki- és beutazási korlátozásai által meghatározott szabad hónapokban a külföldiek között 2020-ban kiemelkedő volt a Nagy-Britanniából hazánkba érkező vendégek száma. A 100 ezer szigetországbéli vendég körében a legkedveltebb desztináció továbbra is a főváros volt, ahol átlagosan 3 napot töltöttek a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján.
A koronavírus járvány terjedése előtt 2020 első hónapjaiban különösen sok brit töltött el hosszabb-rövidebb időt Budapesten. Tavaly az Egyesült Királyság a 6. helyen állt a magyarországi küldőpiacok rangsorában, az adatok szerint a szigetországból érkező vendégforgalom elsősorban a fővárosban koncentrálódott, a vendégéjszakák 88% Budapesten realizálódott. Korosztályok szerint a látogatók 40%-a 18-34 év közötti, míg 30%-a a 35-44 éves korosztályból került ki.
A mobilcella adatokból kimutatható, hogy a főváros nyújtotta attrakciók közül az idősebbeket a klasszikus látnivalók – Parlament, Hősök tere, Budai vár −, míg a fiatalabbakat elsősorban a belváros népszerű szórakozóhelyei vonzották a Kazinczy utcában. Az adatokból az is kitűnik, hogy sokan keresték fel a termálfürdőket is – különösen népszerű volt a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda. A vendégek leginkább szállodákban és magánszálláshelyeken szálltak meg tavaly. Míg az idősebb korosztály inkább az előbbiben, addig a 25 év alatti Z-generáció az utóbbiban töltött el átlagosan 3 éjszakát.
A legnagyobb költési potenciált a 35-44 év közöttiek mutatták. Az ebbe a korcsoportba tartozók több mint 1,7 milliárd forintot hagytak a magyar szálláshelyeken tavaly. A 35 év feletettiek egy napon átlagosan 20 ezer forintot költöttek szállásdíjra, a 18-34 év közöttiek 10 ezer forintot, míg 18 év alattiak 8,5 ezer forintot.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Jelentősen átalakítja a szülészeteket a kormány - a nap hírei
- Telt ház előtt játszik a magyar fociválogatott pénteken
- Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között
- Az eddigi külügyminiszter alakít kormányt Bulgáriában
- Váratlan előnyét találták meg a Covid-oltásoknak
- IPC: Gázában éhínség szintű az élelmiszerhiány