Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Az egyes országok ki- és beutazási korlátozásai által meghatározott szabad hónapokban a külföldiek között 2020-ban kiemelkedő volt a Nagy-Britanniából hazánkba érkező vendégek száma. A 100 ezer szigetországbéli vendég körében a legkedveltebb desztináció továbbra is a főváros volt, ahol átlagosan 3 napot töltöttek a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján.
A koronavírus járvány terjedése előtt 2020 első hónapjaiban különösen sok brit töltött el hosszabb-rövidebb időt Budapesten. Tavaly az Egyesült Királyság a 6. helyen állt a magyarországi küldőpiacok rangsorában, az adatok szerint a szigetországból érkező vendégforgalom elsősorban a fővárosban koncentrálódott, a vendégéjszakák 88% Budapesten realizálódott. Korosztályok szerint a látogatók 40%-a 18-34 év közötti, míg 30%-a a 35-44 éves korosztályból került ki.
A mobilcella adatokból kimutatható, hogy a főváros nyújtotta attrakciók közül az idősebbeket a klasszikus látnivalók – Parlament, Hősök tere, Budai vár −, míg a fiatalabbakat elsősorban a belváros népszerű szórakozóhelyei vonzották a Kazinczy utcában. Az adatokból az is kitűnik, hogy sokan keresték fel a termálfürdőket is – különösen népszerű volt a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda. A vendégek leginkább szállodákban és magánszálláshelyeken szálltak meg tavaly. Míg az idősebb korosztály inkább az előbbiben, addig a 25 év alatti Z-generáció az utóbbiban töltött el átlagosan 3 éjszakát.
A legnagyobb költési potenciált a 35-44 év közöttiek mutatták. Az ebbe a korcsoportba tartozók több mint 1,7 milliárd forintot hagytak a magyar szálláshelyeken tavaly. A 35 év feletettiek egy napon átlagosan 20 ezer forintot költöttek szállásdíjra, a 18-34 év közöttiek 10 ezer forintot, míg 18 év alattiak 8,5 ezer forintot.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








