Napok óta tart a borús, ködös időjárás, és csütörtökön sem várható változás.
Egy friss, a hazai internetezők körében végzett kutatás a magyarok kikapcsolódási szokásaira kereste a választ. Többek között arra is fény derült, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni.
Lassan felnő az első olyan generáció, melyet kezdettől fogva az internet és az okos eszközök vesznek körül. Az okostelefon és az állandóan elérhető internet amellett, hogy bámulatos lehetőségeket rejt, kitágítja a világunkat és egyúttal be is szűkíti a kikapcsolódási tevékenységeinket. A Bónusz Brigád és piackutató partnere a GKI Digital ezért az internetező magyarok kikapcsolódási szokásait kutatta.
A felmérésben résztvevő, 1200 aktív internetező közül a többség (63 százalék) az otthoni kikapcsolódását rendszeresen vegyíti kimozdulós, aktívabb programokkal is. További 30 százalék esetében viszont már csak a kimozdulós programok adnak igazi feltöltődést. Az internetezők 7 százaléka pedig - főként időbeni, anyagi vagy akár "generációs" okok miatt - általában a négy fal között kapcsolódik ki.
A "Z generáció" otthon is jól érzi magátOtthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket. Esetükben - a kitolódó tanulmányok és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt - az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni - jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött - digitális világban.
Belföldi utazás, kultúra és wellness a népszerűségi lista élénHa kimozdulásról van szó, az internetezők háromnegyede legszívesebben valamilyen utazáshoz köthető program mellett teszi le a voksát, azonban sok esetben ezen vágyak anyagi korlátok miatt csupán tervek, álmok maradnak.A ténylegesen megvalósított utazással járó kikapcsolódási programok között a belföldi - jellemzően félnapos vagy egynapos - lehetőségek a legkedveltebbek, mellettük népszerűek még a komplett wellness hétvégék és a külföldi utak is.Az utazás azonban nem az egyetlen, amire szívesen áldozunk: rendszeresen megyünk moziba, színházba, múzeumba és a wellness programokat is előszeretettel választjuk.
Mozduljunk kiA Z generációval ellentétben a középkorúak, a vidéki megyeszékhelyeken élők, valamint a kisgyerekkel otthon lévő anyukák sokkal nagyobb arányban szeretnek kimozdulni. Azonban míg például a fővárosiak számára a kimozdulás célja inkább egy étterem, a vidéki megyeszékhelyeken élők és a családosok szívesebben töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket belföldi utazással, szabadtéri programokkal vagy épp kirándulással. Utóbbi, vagyis a kirándulás azok között is népszerű elfoglaltság, akik még nem élnek együtt párjukkal. A gyermeket vállaló nők 94 százaléka számára pedig a legfőbb kikapcsolódási forma a belföldi utazás, hisz számukra a megszokott, otthoni környezettől távoli program segíthet leginkább a feltöltődésben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az internetező magyar lakosság sporthoz fűződő viszonyát jól jelzi, hogy az aktív sportolás összességében csupán a hatodik legnépszerűbb kikapcsolódási mód, megelőzik többek közt a különböző gasztronómiai programok is. Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát.A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.A középkorú, 40-60 év közötti internetezők körében viszont nincs kiugróan kedvelt kikapcsolódási forma, ugyanis a családi és egzisztenciális háttér miatt ebben a korosztályban a legváltozatosabbak a feltöltődési módok.A nyugdíj korhatárához közeledve aztán egyre kevesebb féle kikapcsolódási forma jön szóba és a legkedveltebb feltöltődési programmá a kultúra válik.
Még nem vagyunk kellően extrémekA különböző kreatív-, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget. A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








