A vonal felújításakor több bérlemény örökre megszűnik.
Így nézhet ki a felújított 3-as metró - fotók
A múlt héten érkezett a hír arról, hogy a M3-as metróvonal 222 kocsijának felújítását az orosz Metrowagonmash végezheti el. A BKV már nyilvánosságra hozta, hogy milyen változásokat hoz majd az átalakítás, a Portfolio pedig annak járt utána, hogyan fognak kinézni az új metrókocsik.
Bár továbbra sem teljesen világos, hogy a drágább, de jóval korszerűbb és hosszabb élettartamú új szerelvények megvásárlása helyett miért felújítás céljából vesz fel több tízmilliárd forintos hitelt a főváros, illetve miért a magasabb áron, rövidebb élettartammal bíró szerelvények leszállítását vállaló Metrowagonmash győzött (szó szerint kizárásos alapon) a tenderen, a döntés megszületetett.

Az orosz cég korszerűsíti és újítja fel a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvényt 219 millió euróért, 25 éves élettartamot vállalva.
A BKV és a Metrowagonmash közötti szerződéskötésre a tervek szerint 2015. július 20-án kerül sor. Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva (2016 végén) megérkeznek, majd a prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény kerülhet forgalomba állításra.
De hogy fognak kinézni az "új" metrókocsik?
Messze nem Budapest az első város, amely a túlkoros szovjet kocsik felújítása mellett dönt. A legismertebb talán Prága esete, ahol a Metrowagonmash által gyártott kocsikat a Skoda modernizálta 1996 és 2011 között.
A Kaukázusban is sor került hasonló modernizálására, Tbiliszi és Jereván után legutóbb Bakuban korszerűsítettek néhány kocsit, ott a munkákat a budapesti 2-es és 4-es vonalakra is új kocsikat szállító Alstom végezte.

Ha azonban olyan példát akarunk keresni, ahol a modernizálást teljes egészében a Metrowagonmash végezte (és így a budapesti metró jövőjének szempontjából relevánsabb), Oroszországban kell szétnéznünk. Két városban, Moszkvában és Nyiznyij Novgorodban közlekednek jelenleg a felújított kocsik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ahogy a Portfolio Moszkvában készített fotóin is látható, a hazai terepre készült modernizáció során kevésbé élénk színeket alkalmazott a Metrowagonmash, mint más cégek nyugatabbra és délebbre. A leginkább szembetűnő újdonság az, hogy az üléskialakítás egyértelműen jelöli, hogy hat ülőhely található két-két ajtó között. (Budapesten ritka, hogy ötnél többen helyet tudnak foglalni, így egy ilyen kialakítás ösztönözheti a magyar főváros ingázóit a helygazdaságosabb elhelyezkedésre.)

A másik szembetűnő elem a plafonon elhelyezett ventilátorok sora, melyek a BKV szerint "menet közben és álló helyzetben, áramkimaradás esetén is" működőképesek, ráadásul halkak lesznek.
Jelenleg az év áprilistól nagyjából októberig tartó időszakában a 3-as metró bármikor jó eséllyel pályázhat a "Budapest legmelegebb helye" címre, az utasok számára szinte garantált a szaunában töltött percekhez fogható élmény. Ennek oka többek között az, hogy a jelenleg nem éppen korszerű technikával működő szerelvényekből az állomásra történő beállás során az utastérbe áramlik a forró levegő - a BKV ígérete szerint a korszerűsítés során ez a fullasztó hatás megszűnik.

Ezt és a ventilátorokat összeadva már van némi esély arra, hogy nem lesz állandó a 30 fok felett hőmérséklet a 3-as metró szerelvényein a nyári hónapokban, azt azonban így is érdemes megjegyezni, hogy ezzel a felújítással minden esélye meglesz Budapestnek, hogy 2040-ben az egyetlen város legyen Európában, ahol (valódi) légkondicionáló berendezés nélküli metrószerelvények közlekednek.

Drasztikusan drágulhat a fagyi 2022 nyarán: egyes helyeken 500 forintot is elkérhetnek egy gombócért
A drágulás mellett az alapanyaghiánnyal is küzd a szakma, nemcsak a különleges összetevők, hanem olyan alapvető hozzávalók mint a vaj, vagy a cukor beszerzése is...
Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.
Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.
A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.
Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.
-
Szakképzett és megbízható mester csak néhány kattintásnyira Öntől! (x)
Otthonfelújítást tervez? Felejtse el a stresszt! Küldjön keresletet és válasszon a több mint 5.000 különböző építőipari vállalkozó közül.
- A lakosság véleményét várják a dél-pesti fonódó villamoshálózatról - térképen a tervek
- Tovább utazhatunk a májusi helyközi bérletekkel
- Férje megölésében találták bűnösnek a Hogyan öljük meg a férjünket? írónőjét
- Német alkancellár: továbbra is lehetséges az EU-s orosz olajembargó
- 800 milliárdot vár a kormány a különadóktól, újra lesz reklámadó – itt vannak a részletek
- Itt az új lista – ők a leggazdagabbak és a legbefolyásosabbak Magyarországon
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


