Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Elkészült a világ legolcsóbb söreit összesítő toplista. Bár meglepő, de nem is kell messzire utazni, ha egy korsóért csak 220 forintot fizetnénk.
A Numbeo.com közösségi árösszehasonlító portál megvizsgálta a világ városaiban tapasztalható sörárakat. A toplistához az éttermekben, bárokban kínált csapolt sörök, illetve a boltokban kapható üveges/dobozos sörök átlagárát (1/2 liter/dollár) vették alapul. Míg az összesítés szerint a legdrágább söröket Európában mérik, addig a legolcsóbb söröket főként más kontinensen találhatjuk.EBBEN AZ 5 VÁROSBAN A LEGOLCSÓBB A SÖR A VILÁGON:
5. Etiópia
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,93 dollár (~232,5 forint)
Mit igyál: St. George Beer; Bedele; Harar; Meta
Mihez idd: A helyi sörök a legtöbb tradicionális etióp ételhez jól mennek; milyen többek között a "Doro Wat" (csirkepörkölt), vagy például a "Yebeg Tibs" (grillezett bárány)

4. Fülöp-szigetek
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,89 dollár (~222,5 forint)
Mit igyál: San Miguel; Asia Brewery
Mihez idd: A filippínók előszeretettel sütnek malacot nyárson, amihez mindig jó egy hideg sör. A sertés gyomrát általában csillagánizzsal, és citromfűvel töltik

3. Ukrajna
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,89 dollár (~222,5 forint)
Mit igyál: Lvivske, Chernigivske, Obolon
Mihez idd: Az ukránok kifejezetten szeretik a borscs levest (leggyakrabban céklából készül); a verenykyt (ez egy töltött gombóc) és a házi kolbászt, melyekhez mind jól megy a sör.

2. Kambodzsa
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,88 dollár (~220 forint)
Mit igyál: Angkor; Anchor Beer; Tiger; Khmer Brewery's Cambodia
Mihez idd: Egy tányérnyi vöröshangyának bármelyik sör kiváló társa lehet. Ez nem vicc, Kambodzsában előszeretettel készítenek ételt az apró rovarból, általában marhahússal citromfűvel és bazsalikommal sütik őket ösze.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

1. Vietnam
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,76 dollár (~190 forint)
Mit igyál: Bia Hà Nôi
Mihez idd: Gyakorlatilag a legtöbb vietnámi ételhez, így a "Pho" leveshez, a "Banh Mi" szendvicshez, vagy például a "Ca Kho To"-hoz (Karamellizált hal cserépedényben párolva) is jól csúszik a sör.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








