Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Elkészült a világ legolcsóbb söreit összesítő toplista. Bár meglepő, de nem is kell messzire utazni, ha egy korsóért csak 220 forintot fizetnénk.
A Numbeo.com közösségi árösszehasonlító portál megvizsgálta a világ városaiban tapasztalható sörárakat. A toplistához az éttermekben, bárokban kínált csapolt sörök, illetve a boltokban kapható üveges/dobozos sörök átlagárát (1/2 liter/dollár) vették alapul. Míg az összesítés szerint a legdrágább söröket Európában mérik, addig a legolcsóbb söröket főként más kontinensen találhatjuk.EBBEN AZ 5 VÁROSBAN A LEGOLCSÓBB A SÖR A VILÁGON:
5. Etiópia
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,93 dollár (~232,5 forint)
Mit igyál: St. George Beer; Bedele; Harar; Meta
Mihez idd: A helyi sörök a legtöbb tradicionális etióp ételhez jól mennek; milyen többek között a "Doro Wat" (csirkepörkölt), vagy például a "Yebeg Tibs" (grillezett bárány)

4. Fülöp-szigetek
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,89 dollár (~222,5 forint)
Mit igyál: San Miguel; Asia Brewery
Mihez idd: A filippínók előszeretettel sütnek malacot nyárson, amihez mindig jó egy hideg sör. A sertés gyomrát általában csillagánizzsal, és citromfűvel töltik

3. Ukrajna
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,89 dollár (~222,5 forint)
Mit igyál: Lvivske, Chernigivske, Obolon
Mihez idd: Az ukránok kifejezetten szeretik a borscs levest (leggyakrabban céklából készül); a verenykyt (ez egy töltött gombóc) és a házi kolbászt, melyekhez mind jól megy a sör.

2. Kambodzsa
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,88 dollár (~220 forint)
Mit igyál: Angkor; Anchor Beer; Tiger; Khmer Brewery's Cambodia
Mihez idd: Egy tányérnyi vöröshangyának bármelyik sör kiváló társa lehet. Ez nem vicc, Kambodzsában előszeretettel készítenek ételt az apró rovarból, általában marhahússal citromfűvel és bazsalikommal sütik őket ösze.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

1. Vietnam
Egy korsó (us pint) sör átlagára: 0,76 dollár (~190 forint)
Mit igyál: Bia Hà Nôi
Mihez idd: Gyakorlatilag a legtöbb vietnámi ételhez, így a "Pho" leveshez, a "Banh Mi" szendvicshez, vagy például a "Ca Kho To"-hoz (Karamellizált hal cserépedényben párolva) is jól csúszik a sör.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








