A parlagfű pollenkoncentrációja akár még november elején is esetenként elérheti a közepes szintet.
Az ország több részén elérte az elsőfokú riasztási szintet a parlagfű pollenkoncentrációja - közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) csütörtökön.
Azt írták, a múlt héten a Balatontól délre, a Somogyi-dombság, valamint a Mezőföld, továbbá a Duna vonalát átlépve a Kiskunság nagyobb részén összefüggően és az ország keleti határszakasza mentén is elérte a parlagfű pollenkoncentrációja a légköbméterenkénti 30-49 pollenszemet. Ezért az Országos Környezetegészségügyi Intézet ezekre a tájakra elsőfokú, piros riasztást adott ki.
A Parlagfű Pollen Riasztási Rendszer térképén piros színnel jelölték többek között az ország keleti határvonalát, beleértve olyan nagyvárosokat, mint Nyíregyháza, Debrecen és Békéscsaba, továbbá nyugaton Székesfehérvár, Kecskemét, Kaposvár és Szekszárd térségét.
Emellett az ország túlnyomó részén figyelmeztető (narancs színű) jelzés van érvényben, ez alól csak a Visegrádi-hegység és a Börzsöny, valamint a Villányi-hegység térsége kivétel. A parlagfű pollenkoncentrációja várhatóan a következő napokban, hetekben emelkedni fog, az arra érzékenyek készüljenek fel tüneteik erősödésére - figyelmeztetett az ÁNTSZ.
A Parlagfű Pollen Riasztási Rendszer térképe a szezonban hetente frissül és elérhető: a http://oki.antsz.hu/ címen, valamint a www.facebook.com/tisztiorvos oldalon. A térkép az Ambrosia pollenkoncentrációjának adott hétre jellemző, becsült országos eloszlásáról ad tájékoztatást, míg ennek egészségügyi szempontú megítéléséhez a riasztási kategóriák szín szerinti besorolása szolgál támpontul. Az ÁNTSZ felhívta a figyelmet, hogy a grafikus ábrázolás egy-egy térség átlagos pollenhelyzetének megítéléséhez ad viszonyítási alapot, azonban egy parlagfüves terület mellett elsétálva a megadott jelzés szerinti egészségügyi terhelés többszöröse érheti a szervezetet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


