A friss repülős utazásokról készített előrejelzés szerint 2012-ben Budapestre több mint 1,8 millió turista vagy üzletember látogat el. Ez 23 százalékkal kevesebb, mint a múlt évben mért adat, állítja a tanulmány, mely arra is kitér, hogy a magyar fővárosba repülővel érkezők csökkenő száma miatt jelentősen (24 %-kal) csökken a külföldiek költése is. Idén csupán 2,4 milliárd dollárt, azaz ötszáz milliárd forintot hagynak a hazai üzletekben, éttermekben és szállásadóknál a repülőtérről érkezők. Legtöbbet a Londonból és Párizsból érkezők költik, de jelentős forgalmat generálnak a német és holland utazók is.
A nemzetközi trendek egyértelmű élénkülésről adnak tanúságot - áll a MasterCard felmérésében - a világ legkedveltebb 20 városába 2012-ben átlagosan 5,7 százalékkal többen utaznak idén, mint a tavalyi évben, és várhatóan több mint 10 százalékkal többet is költenek. A legnépszerűbb célpont London a repülővel utazók között, köszönhetően az olimpiai játékoknak, és a királynő trónra lépésének 60. évfordulója alkalmából tartott ünnepségeknek. Ez már a második év, mikor az Egyesült Királyság fővárosa áll a dobogó legfelső fokán, nem csak az ide érkezők számát, hanem a látogatók költéseit tekintve is. A brit fővárosba - mely New York, Bangkok, Párizs és Szingapúr előtt végzett az élen - 17 millió látogatót várnak erre az évre.

A legnagyobb népszerűség növekedést Rio de Janeiro érte el a 2011-es évhez viszonyítva. Itt 28 százalékkal több idén a külföldi. A brazil várost követi Tokió 21,5 százalékos, valamint Abu Dhabi 17.9 százalékos növekedéssel. Jelentős volt az előző évhez viszonyított pozitív változás Tuniszban, Isztambulban és Torontóban: ezek a városok 17,7 százalékkal, 14,7 százalékkal és 7,6 százalékkal több turistát és üzletembert vonzanak ebben az évben, mint tavaly.
A Londonba látogatók számára elsősorban a látványosságok, a múzeumok, a világhírű éttermek, színházak és az élénk üzleti élet jelenti a legfőbb vonzerőt. Az ide érkezők hajlandóak átlagon felül fizetni az élményekért. Ám ezt, a tanulmány szerint, egyre inkább készpénz nélkül teszik. A kártyatársaság becslése szerint az idei olimpia helyszínén 2025-ben már a gyakrabban használnak bankkártyákat vagy mobiltelefonokat fizetésre, mint készpénzt.
Ann Cairns, a kártyatársaság nemzetközi piacokért felelős elnöke szerint a kutatás kiválóan mutatja, hogy egy olyan világ felé haladunk, ahol az elektronikus tranzakcióknak kiemelten fontos szerepe lesz. "Amikor megvizsgáljuk az utazók vásárlási szokásait, azt látjuk, hogy a készpénz közel sem elég kényelmes és biztonságos ahhoz képest, amit a mai fogyasztó elvár."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Dr Yuwa Hedrick-Wong, a kártyatársaság gazdasági elemzője szerint a felmérés rámutat arra, hogy "a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére az idei évben világszerte vannak városok, amelyek lényegesen több nemzetközi és belföldi látogatót fogadnak, mint tették azt tavaly. Azzal, hogy a feltörekvő országokból érkezők is ezekbe a városokba utaznak, az úti célok továbbra is a gazdasági növekedés motorját jelentik."
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








