7 °C Budapest

Dugódíj: így is, úgy is havi 10 ezer forint lehet!

Pénzcentrum
2012. június 16. 11:02

Havi 20 munkanappal számolva 10 ezer forint lehet a fővárosban bevezetendő, behajtásonként 400-500 forintos dugódíj összege. A zónából naponta többször ki-be közlekedőknek viszont még ennél is nagyobb költséggel kell számolniuk. Sok a megválaszolatlan kérdés, például az, milyen kedvezményt kapnak a zónán belül élők, az ott található üzletek, és milyen veszteséget kell elszenvedniük a körgyűrűn belül lévő nagy bevásárló központoknak.

Továbbra is bizonytalan a főváros vezetése abban a kérdésben, hol húzzák meg a határát a dugódíjjal terhelt övezetnek. Az egyik verzió szerint a Hungária-gyűrű, a másik szerint a nagykörút lenne a zónahatár. Tarlós István főpolgármester csütörtöki tájékoztatása szerint az övezetben lakók mentesülnének a díjfizetési kötelezettség alól - hasonlóan a parkolási díjakhoz. Ez sovány vigasz a céges autóval járók, valamint a zónán belüli, vagy oda szállító vállalkozások, illetve azon szülők számára, akik külső városrészekben laknak, de a gyűrűn belülre jár bölcsődébe, óvodába, iskolába a gyermekük.

A főpolgármester szerint is a legnehezebb feladat az lesz, hogy meghatározzák a kedvezményezettek körét. Amennyiben az említett körre semmilyen kedvezmény nem vonatkozik, akkor az egyszerű haza, vagy munkahelyre történő eljutás és az áruszállítás is jelentős költségnövekedést jelent. Havi 20 munkanappal és napi egyszeri belépéssel számolva ez 10 ezer forint lehet. Január végén röppent fel a hír, hogy a fővárosi önkormányzat komplex javaslatcsomagot terjesztett a kormány elé a BKV finanszírozási gondjainak megoldására.

Az Index értesülései szerint a nyolcféle javaslat egyike volt, hogy havi 10 ezer forintos általános dugódíjjal sarcolják meg az autósokat. A dokumentumban lévő számítások szerint a bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett - 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába. Az átalánydíjat Tarlós István sem támogatta, ellenben a Nemzetgazdasági Minisztérium igencsak jó lépésnek tartotta. A behajtásonként 400-500 forintos sarc munkanaponkénti használat esetén minimum 10 ezer forintot tesz ki, de az áruszállítás speciális eseteiben - például a gyógyszertárak napi többszöri rendeléseinek kiszállítása - akár ennek a többszöröse is rúghat. (Mindez a személyautóval és 3,5 tonna alatti teherautóval közlekedőkre igaz. Nagyobb járművek esetében eddig is volt díjfizetési kötelezettség és több, csak engedéllyel megközelíthető területi egység, ezek átalakításáról egyelőre nincs szó.)

A Hungária gyűrű, mint külső határ miatt több lakótelep és jelentős lakóövezet is a zónán belülre kerül, ahol már a parkolási időszak is "korlátozza" a hazaérkezés ideális időpontját. A dugódíj bevezetésével a parkolási fizető zónák mérete nem fog csökkenni, hanem a korábban elfogadott határozatok alapján már azt megelőzően is növekedni fog. Az sem jelent feltétlenül megoldást, ha nem 24 órás lesz a díjfizetési időszak. Sok helyre ugyanis nem lehet hajnalban, vagy éjjel szállítani.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A bevásárlóközpontok forgalmára is minden bizonnyal hatást gyakorol majd a dugódíj. A budai oldalon levők közül kettő - a Széna téri, illetve Alkotás utcai - éppen a zónán kívülre esik, míg a Fehérvári úti parkolója csak a zónán belülről közelíthető meg. Ugyanez a helyzet a Rákóczi híd pesti hídfőjénél elhelyezkedő általános és szakáruházakra is, míg a Kerepesi útra épített - ingyenes parkolási lehetőséget biztosító - áruház már egyértelműen a Hungária gyűrűn belül található.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm