Csütörtökön ismerteti a főváros a taxis érdekképviseletek vezetőivel az ágazattal kapcsolatos stratégiát − írja a Napi Gazdaság.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a lapnak elmondta: a taxisszervezetek akkor tudnak kompromisszumot kötni és javítani a szolgáltatáson, fejlesztést, járműcserét végrehajtani, ha bevezetik a hatósági rögzített árat a taxiszolgáltatásban. A versenyt jelenleg nem a piaci viszonyok határozzák meg, hanem az egyes fuvarszervezők nyomott árai.
A szövetség azt javasolja, hogy a jelenlegi maximum 240 forintot tekintsék hatósági árnak. Ez a díj lenne érvényes minden napszakban, így a jelenlegi éjszakai tarifa csökkenhetne is. A tervek szerint nem különbözne a rendelt és az utcán leintett taxi ára sem, így visszaállhatna a bizalom az utóbbi lehetőség iránt, a fuvarszervezők pedig a szolgáltatásban, és nem az árakban versenyeznének egymással.
A hatósági árak mellett a szövetség szigorúbb ellenőrzéseket, feltételeket is bevezetne, reményeik szerint mindezek eredményeként egy tisztulási folyamat indulna el a piacon. A taxisszövetség − amennyiben kéréseiket elfogadja a főváros − kész az alkalmazkodásra, például nyitott lenne az egységes arculat megteremtésére is. Metál Zoltán szerint első körben azon járművek tetejét fóliáznák be, amelyek üzemeltetői "jogosultak" a taxiszolgáltatásra, és egységes "szabad jelzéssel" (taxitáblával) látnák el őket.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








