A taxidrosztok használatának jogosultságát és a teherautók behajtási engedélyeit is fokozottan ellenőrzik a budapesti közterület-felügyelők 2012-ben. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint az erről szóló rendeletet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén fogadta el.
A Fővárosi Közterület-felügyelettel való szorosabb együttműködésre azután kerülhet sor, hogy a BKV 2011-ben bevonta a jegyek és bérletek ellenőrzésébe a közterület-felügyelőket, akik hivatalos személyeknek minősülnek, így igazoltathatnak. Ennek eredményeképpen 100 ezer utasra vetítve 23 százalékkal több bliccelőt szűrtek ki, 242 százalékkal több helyszíni pótdíjat szedtek be, 91 százalékkal több bliccelő utast pótdíjaztak utólagosan hivatalos okmány vagy rendőrségi adatlekérés alapján, és 94 százalékkal kevesebb utas távozott intézkedés nélkül. A statisztikák szerint a bliccelők 61 százaléka önként együttműködik az ellenőrökkel, 40 százalék teszi szükségessé a közterület-felügyelők bevonását.
Ennek köszönhetően a bevételek is növekedtek, a 2011-es 50,1 milliárd forint menetdíj-bevételi tervet mintegy 2 százalékkal, 1,14 milliárd forinttal teljesítette túl a BKV. A közlekedési cég 77 millió forintot fizetett a Fővárosi Közterület-felügyelet részére, vagyis mintegy 200-400 százalékban megtérült számára a közterület-felügyelők alkalmazása.
A BKK kitért arra, hogy 2012 év elejétől a közterület-felügyelők a traxidrosztok szabályos használatát, illetve a tehergépjárművek behajtási engedélyeit is ellenőrzik. A rendelet szerint ez évtől a taxizásnak, a taxiállomások használatának az a feltétele, hogy a vállalkozás a főváros területén helyi iparűzési adót fizessen, vagyis adófizetési kötelezettség teljesítése nélkül nem lehet taxiállomás-használati engedélyhez jutni. A megszavazott előterjesztésben arról is rendelkeznek, hogy a megnövekedett feladatok ellátásra 72 felügyelőt biztosítanak, és fokozott ellenőrzéseket végeznek.
A közlés szerint a Fővárosi Közterület-felügyelet a BKK-val együttműködve már végzett ilyen ellenőrzéseket 2011-ben, ezek eredményesnek bizonyultak, mivel az év folyamán összesen 97,18 millió forintnyi bírságot szedtek be a szabálytalankodóktól. Az év első hónapjaiban az összes ellenőrzött teherautó 61 százaléka, év végén már 72 százaléka rendelkezett behajtási engedéllyel.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








