A magyarországi jogszabályokat könnyedén kijátszva, nálunk engedéllyel és biztosítással sem rendelkező utazási irodák hirdetik az interneten magyar nyelven a szolgáltatásaikat. Esetenként a saját zsebre dolgozó idegenvezetők teszik így közzé ajánlataikat - írta a Magyar Nemzet.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője, Kispál Edit a Magyar Nemzetnek elmondta: egy latin-amerikai utakat hirdető céggel kapcsolatban érkezett hozzájuk panasz. Levélírójuk azt kifogásolta, hogy nyaralásakor az ígért szolgáltatások felét sem kapta meg, és panaszával nem fordulhatott sehová. A cég honlapján az szerepel, hogy nem Magyarországon tevékenykednek, és azt írják, hogy semmilyen törvény nem tiltja, hogy magyar nyelvű weboldalt is fenntartsanak.
A panaszos beszámolója szerint menet közben derült ki az is, hogy míg csoportjának fele egy létező utazási irodával szerződött, addig a másik fele a honlap mögött álló - egyébként az utazási iroda idegenvezetőjeként dolgozó - személlyel állapodott meg. Arról lehet tehát szó, hogy az idegenvezető saját zsebre is dolgozik, honlapján keresztül pedig külön hirdeti szolgáltatásait. Magyarországról ugyanis csak akkor lehet utaztatni, ha az iroda rendelkezik engedéllyel.
A honlapot üzemeltető cégnek saját bevallása szerint sincs magyarországi engedélye, mégis működhet, mert a hatóságoknak csak akkor van joguk fellépni az ilyen társaságok ellen, ha azok gazdálkodó szervezetként működnek - mondta Kispál Edit a lapnak, hozzátéve: emiatt lenne szükség egy olyan jogszabály-módosításra, amely lehetővé tenné, hogy a hatóságoknak ilyen esetekben is legyen ellenőrzési és szankcionálási jogkörük.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


