Felülvizsgálják azt az uniós előírást, amelynek értelmében a repülőgépről lemaradó utasok számára 600-870 dollár értékű ellátást kell biztosítania a légitársaságnak − írja a Napi Gazdaság.
A hat éve érvényben lévő szabályt - amely az ilyen esetek minden terhét a légitársaságokra hárítja- azért fogadták el, mert a ársaságok időnként olyan gyakorlatot folytattak, amelyből következhetett az utasok egy részének lemaradása a járatokról.
Az előírás merevségére tavaly derült fény, amikor az izlandi vulkánkitörés miatt elrendelt légtérzár ideje alatt a légitársaságoknak hetekig kellett gondoskodniuk több ezer földön rekedt utasukról, majd ezt követően a légiirányítók sztrájkja idején kellett ugyanezt tenniük, végül az év végén a rendkívüli hideg és havazás miatt lefagyott repülőterek miatt hárult rájuk ugyanez a kötelezettség.
Így várhatóan a légitársaságoknak nem kell korlátlanul etetniük, itatniuk és elszállásolniuk azokat az utasaikat, akik valamilyen okból nem tudnak felszállni repülőgépeikre.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








