Tovább tart a magyar autópiac válsága - adja hírül a Népszabadság. Az eladások tovább csökkennek és fogy a kereskedések száma. A vevők további akciókban bízva kivárnak, a vásárlók zöme készpénzzel fizető cég. A katasztrofális statisztikákat a kereskedők trükközéssel igyekeznek javítani.
Havonta körülbelül 4 ezer autó talál gazdára ezekben a hónapokban Magyarországon. A statisztikák 2010 első három hónapjában 50, áprilisban 45, májusban azonban már "csak" 25 százalékos visszaesést mutatnak- írja a Népszabadság. Ennek megfelelően gyorsan fogy az ágazatban dolgozók száma. Tavaly az itt foglalkoztatottak száma 10 ezerrel 50 ezer főre csökkent, de idén is hasonló méretű elbocsátásokra lehet számítani. A korábban működő 1100 autószalonból 300 ideiglenesen vagy végérvényesen bezárt. Két éve 173 ezer, tavaly 75 ezer új autót adtak el Magyarországon, idén az első öt hónapban alig több mint 20 ezret.A katasztrofális helyzetben a kereskedők és a vevők egyaránt ügyeskedni próbálnak. Az autószalonok tulajdonosai forgalomba helyezik az autókat anélkül, hogy vevő lenne rájuk, így igyekeznek javítani a statisztikákat. A vásárlók viszont kivárnak, mert abban bíznak, hogy az egyre rosszabb helyzetben lévő szalonok egyre nagyobbb akciókat hirdetnek, így olcsóbban juthatnak autóhoz.
Aki mégis vásárol, az 80 százalékban készpénzzel fizet és cégnévre íratja az autót. Ennek megfelelően elsősorban a kompakt és középkategóriás modellek iránt van érdeklődés, a korábban népszerű olcsó kisautókra alig van kereslet. A válságban a három legnépszerűbb modell a Jato Dynamics adatai szerint a Ford Focus, a Skoda Octavia és az Opel Astra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








