Áprilisban ismét csökkentek az újautó értékesítések Európában, ami annak tudható be, hogy a bázisidőszakban az értékesítések zuhanását visszafogták a több országban bevezetett állami támogatások. A múlt hónapban 7.4%-kal estek vissza Európában az eladások az előző év azonos időszakához viszonyítva. A magyar piacon az elmúlt hónapokhoz képest mérséklődik a visszaesés üteme, áprilisban ugyanis 45%-kal csökkentek az értékesítések.
Áprilisban 1.13 millió darab újautót regisztráltak Európában, ami több mint 7%-os esést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az elmúlt hónapokban tapasztalt emelkedések után az ismételt csökkenés annak az eredménye, hogy a bázisidőszakban az Európa-szerte bevezetett állami támogatású autócsere programok visszafogták az eladások zuhanását. (Azonban így is 2009 áprilisában még 27%-os volt a visszaesés év/év alapon az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint.) Az év első négy hónapjában 4.8%-kal növekedtek az értékesítések a 2009. január-áprilisi időszakhoz viszonyítva.

Az
elmúlt hónapban továbbra is Németország számított az EU legnagyobb
piacának annak ellenére, hogy a teljes piacnál jóval nagyobb mértékű
csökkenést lehetett tapasztalni az autópiacán. Az autóértékesítések
több mint 30%-kal zuhantak Németországban, ehhez képest Olaszországban
16%-os volt a visszaesés mértéke. A legnagyobb visszaesés Bulgáriában
mutatkozott, ahol a felére zuhantak az eladások. A francia, a brit, a
belga és a spanyol autópiac azonban bővülni tudott az elmúlt hónapban,
Spanyolországban például 39%-kal adtak el több újautót áprilisban, mint
2009 áprilisában. A dinamikus növekedés azonban elsősorban a
bázisidőszak gyengeségének volt köszönhető.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A
magyar piacon 45%-kal esett az újautók regisztrációja, ami azt jelzi,
hogy a visszaesés némileg lassul az elmúlt egy évhez képest, bár az
eladott újautók száma továbbra is csak a töredéke a válság előtti
szinteknek.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








