Áprilisban ismét csökkentek az újautó értékesítések Európában, ami annak tudható be, hogy a bázisidőszakban az értékesítések zuhanását visszafogták a több országban bevezetett állami támogatások. A múlt hónapban 7.4%-kal estek vissza Európában az eladások az előző év azonos időszakához viszonyítva. A magyar piacon az elmúlt hónapokhoz képest mérséklődik a visszaesés üteme, áprilisban ugyanis 45%-kal csökkentek az értékesítések.
Áprilisban 1.13 millió darab újautót regisztráltak Európában, ami több mint 7%-os esést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az elmúlt hónapokban tapasztalt emelkedések után az ismételt csökkenés annak az eredménye, hogy a bázisidőszakban az Európa-szerte bevezetett állami támogatású autócsere programok visszafogták az eladások zuhanását. (Azonban így is 2009 áprilisában még 27%-os volt a visszaesés év/év alapon az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint.) Az év első négy hónapjában 4.8%-kal növekedtek az értékesítések a 2009. január-áprilisi időszakhoz viszonyítva.

Az
elmúlt hónapban továbbra is Németország számított az EU legnagyobb
piacának annak ellenére, hogy a teljes piacnál jóval nagyobb mértékű
csökkenést lehetett tapasztalni az autópiacán. Az autóértékesítések
több mint 30%-kal zuhantak Németországban, ehhez képest Olaszországban
16%-os volt a visszaesés mértéke. A legnagyobb visszaesés Bulgáriában
mutatkozott, ahol a felére zuhantak az eladások. A francia, a brit, a
belga és a spanyol autópiac azonban bővülni tudott az elmúlt hónapban,
Spanyolországban például 39%-kal adtak el több újautót áprilisban, mint
2009 áprilisában. A dinamikus növekedés azonban elsősorban a
bázisidőszak gyengeségének volt köszönhető.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A
magyar piacon 45%-kal esett az újautók regisztrációja, ami azt jelzi,
hogy a visszaesés némileg lassul az elmúlt egy évhez képest, bár az
eladott újautók száma továbbra is csak a töredéke a válság előtti
szinteknek.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








