A vagyonadó nem csak a lakóingatlanokra, hanem a nagy teljesítményű - köztük a magyar tulajdonossal rendelkező, de szlovák rendszámmal futó - személyautókra is kiterjed. Kérdés, hogy ez a rendelkezés felveti-e a kettős adóztatás lehetőségét, aminek a Népszabadság járt utána.
Az északi szomszédunknál bejegyzett, de magyar tulajdonban lévő gépkocsik számáról nincs pontos adat, a szakemberek 7-10 ezer körülire becsülik ezek számát.
Szlovákiában nincs különadó a nagyobb teljesítményű gépjárművekre, ugyanakkor a vállalkozók a szolgálati autóként használt személyautójuk után évente úthasználati adót fizetnek, amit a motorok lökettérfogata alapján számítanak ki (az éves díj 100-tól 130 euróig terjed). Ennek befizetése a feltétele annak, hogy az érintettek a szolgálati útjaikat költségként elszámolhassák (de maximum a lefutott kilométerek 80 %-át). A kettős adóztatás veszélye ezek alapján nem áll fenn.
Ingatlanadó egyébként régóta létezik a szlovákoknál. Ezt minden évben a helyi önkormányzatok vetik ki, a lakások területe, más területek, továbbá a háztáji és más földek minősége és nagysága alapján. A fővárosban egy belvárosi lakásért négyzetméterenként 0,399 eurocentet, a saját garázsért négyzetméterenként 1,594 eurót, nem lakásként szolgáló területért négyzetméterenként 0,797 euró ingatlanadót kell fizetni.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








