Nincs új a nap alatt - idézhetnénk a régi közmondást az Axon Automotive nevű kicsi brit autófejlesztő vállalkozás minijét látva. A cég voltaképpen a néhai Kelet-Németország legendás autója, a Trabant koncepcióját támasztja fel azzal, hogy egy műanyag karosszériás autó koncepcióján dolgozik.
Nagy különbség azonban, hogy míg a szocialista "álomautó" tervezői állítólag azért folyamodtak ehhez az anyaghoz, mert könnyebben hozzájutottak, mint az acélhoz, a brit terv célja az üzemanyag-fogyasztás minimális szintre szorítása.
A karosszériához újrahasznosított szénszálas műanyagot használnak, amelyet folyékony állapotban sablonokba öntve formálnak ajtóvá, sárhányóvá és más elemekké.
Az anyag 60 százalékkal könnyebb az acélnál, ugyanakkor - állítólag - ugyanolyan erős, ezért az Axon autója biztonságos lesz. A legnagyobb nyereség azonban az, hogy a mini mozgatásához elegendő egy 500 köbcentiméteres motor, amely minden bizonnyal igen kevés üzemanyaggal beéri.
Az Axon nemrégiben kapott több mint kétmillió font (2,28 millió euró) támogatást a brit kormány technológiai stratégiai testületétől. Emellett a technikai fejlesztéseket támogató TTP-től és egy ismeretlen befektetőtől is számíthat forrásokra - derül ki az Autobloggreen cikkéből. A pénzre szüksége is lesz a cégnek, ugyanis a tervek között egy konnektorból tölthető, hibrid meghajtású Axon-Trabant is szerepel.
-
Fizetési sávok Magyarországon: Mi az elképzelés és mi a valós kép? (x)
Mennyit keresnek valójában a magyarországi szakmákban? Fizetési sávok, KSH-adatok és a No Fluff Jobs Salary Guide 2025 mutatják a valós képet.


