Mint arról korábbi cikkünkben is beszámoltunk, a tengerentúli Terrafugia vállalat vezetője nem tett le a repülő autó megvalósításának tervéről. Carl Dietrich szerint már csak hetek választják el a prototípust az első próbarepüléstől, ami sok kérdésre megadhatja majd a választ.
Dietrich úgy véli, hogy a kétüléses utcai autóból 15 másodperc alatt kisrepülővé átalakuló Transition névre keresztelt modell akár már a jövő hónapban tesztrepülésen vehet részt. Ugyanakkor még akár másfél évig is eltarthatnak a NASA ex-mérnökei által koordinált fejlesztések.
Dietrich szerint sikerült áttörni néhány technológiai korlátot, a legújabb fejlesztések pedig igazán bíztatóak. A szárnyak automatikusan nyithatóak, a szerkezet pedig nem szorul extra alkatrészek fel- és leszerelésére üzemmód váltásakor.

A meghajtást biztosító 100 lóerős motor normál ólommentes benzin meghajtású változata produkálta a legjobb eredményeket. A gyártó szerint a gép egy tank üzemanyaggal 185 km/h-s utazósebesség mellett 800 kilométert lesz képes megtenni, bár az eddig tesztek során szárazföldön is csak 145 km/h-s sebességet sikerült elérni.
Eddig 40 megrendelés érkezett a 200 ezer dollár listaáron meghirdetett gépre, ennyiért bármelyik luxusautó elvihető, de egy magánrepülőgéphez képest igazán méltányosnak nevezhető. Dietrich szerint a lakosság körében éveken belül napi gyakorlattá válhat a repülés, az alacsonyabb üzemeltetési költségeknek és a jelentős időmegtakarításnak köszönhetően kiszoríthatják a hagyományos vezetést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kidolgozásra vár még a felelősségbiztosítás rendszere, de a fel- és leszállással is akadhatnak gondok. Az államokban egyedül Alaszka közútjain megengedett az aszfaltcsík kifutópályának való használata.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








