Nem meglepő, hogy az ünnepek közeledtével a súlyos közlekedési balesetek számának megugrására lehet számítani, a hatóságok ezért igyekeznek ilyenkor fokozottan felhívni a leginkább veszélyeztetett korosztály figyelmét a biztonságos vezetés fontosságára. Az edukáció persze országonként más-más módszerekkel zajlik, a walesiek például egyszerűen lesokkolják a fiatal sofőröket, mert meglátásuk szerint ez sokkal többet ér, mint bármiféle oktató jellegű elbeszélgetés.
A baleseti statisztikák azt mutatják, hogy a walesi halálos közlekedési balesetek áldozatainak túlnyomó többsége a 17-25 éves korosztályból kerül ki, a sokkoló kampánnyal ezért többek között a katonákat célozták meg, akik többsége a megadott életkori kategóriába esik.
Elrettentés gyanánt azok a tűzoltók tartanak beszámolót a fiataloknak, akik a komolyabb balesetek helyszínére érkezve legtöbbször az áldozatok autóból való kivágását végzik. A tapasztalatok nyomatékosabb alátámasztása érdekében vizuális eszközöket is alkalmaznak (a keményebb fotók mellett ütközéseket is szoktak szimulálni vérző tesztbábúkkal).
A tényeknél és számadatoknál a látvány sokkal meggyőzőbb a szakemberek szerint, akik összességében annyit szeretnének elérni, hogy a fiatal korosztály ne engedjen a baráti nyomásnak, és ne hajtson gyorsan, ne igyon alkoholt vezetés előtt és használja a biztonsági övet. Az ünnepek közeledtével a kampány intenzitása nőtt, hiszen ilyenkor kell a lehető legtöbb embert elérni, amíg nem késő.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








