Szigorított az Euro NCAP (európai független közlekedésbiztonsági szervezet) az új autók tesztelése során alkalmazott feltételrendszeren. A legfontosabb változás, hogy az ötcsillagos minősítéshez kötelező lesz a menetstabilizátor (ESP). A szabályok módosítása újabb lendületet ad az aktív biztonsági eszközök fejlesztésének, melyek rövidesen már alapfelszereltségnek fognak számítani.
A 2009 februárjától életbe lépő módosítások értelmében, amelyik új autó nem rendelkezik az előírt felszereltséggel, az a tesztek során legfeljebb csak 4 csillagot kaphat. A tesztelés során a vezető-, az utasok- és a gyalogosok védelme mellett előtérbe kerültek a vezetést segítő rendszerek. Az új autók tesztelésével foglalkozó szervezet szerint ezzel tovább csökkenhet a súlyos sérülésekkel járó- és a halálos balesetek száma.
Az európai és az ausztrál minősítő rendszerrel szemben az Amerikában alkalmazott szabályok sokak szerint idejét múltak. Amíg Európában már a pózna-tesztek folynak, addig a tengerentúlon aktív biztonsági eszközök nélkül is lehet öt csillagos minősítést kapni. A teljes és a részleges frontális ütközés mellett egyre nagyobb szerepet kap az értékelés során, hogy az adott autó milyen sérüléseket szenved egy villanyoszloppal történő szerencsétlen ütközés esetén.
A döntés újabb nyomást helyez az autógyárakra, amelyek az egyre szigorúbb káros-anyag kibocsátási követelmények mellett újabb feladattal, a biztonsági eszközök további fejlesztésével szembesültek. Februártól kiemelten kezelik az ülések biztonságát, különös tekintettel a hátulról történő ütközés esetén fellépő nyakcsigolya sérülésekre.
A magasabb kategóriájú autók felszereltségi listájában már jelenleg is számos biztonsági és vezetést segítő eszköz megtalálható, a módosítás az alsó kategóriás kisautók gyártóit érheti hátrányosabban. A kisautó gyártóknak ez újabb kihívást jelent, mert egy eddig feláras extra felszereltséget az alapcsomagban kell majd kínálni és kérdés, hogy ezt mennyire tudják az árakat érvényesíteni.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról
- Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak
- Gyorsan halad az amerikai katonák nagy projektje a Gázai övezet partjainál
- Szombattól ismét üzemel a Zugligeti Libegő, ám van egy kis bökkenő
- Nem adja ki a bíróság a kegyelmi ügy iratait
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában