Fejlődő vasúthálózat, hosszabbodó menetidő: versenyképtelen a MÁV!

Pénzcentrum
2008. szeptember 23. 08:45

A hazai vasúthálózaton jelentős fejlesztéseket hajtottak végre az ezredforduló óta, ennek ellenére számos vonalon mégsem rövidül a menetidő - írja a Magyar Hírlap.

Hazánkban úgy tűnik, hiába épülnek át a vonalak, még az InterCityk sem közlekednek gyorsabban. A Budapest-Cegléd-Szolnok vonal átépítésére az ezredforduló óta 45 milliárd forintot költött az állam, így megszűnt a sebességkorlátozások nagy része, akár 140-160 kilométeres utazósebességet is lehetővé téve, ennek ellenére az InterCityk menetideje továbbra is egy és negyed óra.

A magyarázat a helyzetre abban rejlik, hogy hiába alkalmasak a pályák nagyobb sebességre, ha a vonatok minden településen megállnak, a polgármesterek nagy megelégedésére, holott az IC-k lényege épp abban rejlik, hogy lehetővé teszik a főváros és vidéki nagyvárosok közötti gyors közlekedést.

Nem hiába pártol el a az ügyfelek egy része a MÁV-tól, ami csak tovább nehezíti az egyébként is komoly anyagi gondokkal küszködő társaságot.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 12. szerda
Pongrác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?