A hazai vasúthálózaton jelentős fejlesztéseket hajtottak végre az ezredforduló óta, ennek ellenére számos vonalon mégsem rövidül a menetidő - írja a Magyar Hírlap.
Hazánkban úgy tűnik, hiába épülnek át a vonalak, még az InterCityk sem közlekednek gyorsabban. A Budapest-Cegléd-Szolnok vonal átépítésére az ezredforduló óta 45 milliárd forintot költött az állam, így megszűnt a sebességkorlátozások nagy része, akár 140-160 kilométeres utazósebességet is lehetővé téve, ennek ellenére az InterCityk menetideje továbbra is egy és negyed óra.
A magyarázat a helyzetre abban rejlik, hogy hiába alkalmasak a pályák nagyobb sebességre, ha a vonatok minden településen megállnak, a polgármesterek nagy megelégedésére, holott az IC-k lényege épp abban rejlik, hogy lehetővé teszik a főváros és vidéki nagyvárosok közötti gyors közlekedést.
Nem hiába pártol el a az ügyfelek egy része a MÁV-tól, ami csak tovább nehezíti az egyébként is komoly anyagi gondokkal küszködő társaságot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


