A 2000 óta változatlan 300 forintos alapdíj, és 240 forintos nappali kilométerdíj emelésért nyújták be tarifaemelési javaslatukat a taxisok a Fővárosi Önkormányzatnak - írja a Világgazdaság.
A javaslattal még várhatóan ebben a hónapban előállnak a taxisok érdekvédelmi szervezetei. Indokaik között szerepel a jelentős üzemanyagár emelkedés, melynek megemelkedett költségeit nem tudják kitermelni az erős verseny és a maximált árak miatt.
A fővárosban mintegy 5400 taxisnak van engedélye, ezek háromnegyede fuvarszervező irodákkal, a maximális árnál jóval alacsonyabb tarifával dolgozik.
A taxisok szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy az évente 25 ezer forintot jelentő droszthasználatért cserébe legtöbben nem kapnak semmit, mivel csak 1200-1300 férőhely van. Az alkalmatlan illetve tisztességtelen taxisokat sem szűri ki semmilyen hatóság, akik legtöbbször elfoglalják a szórakozóhelyek környékét.
A jövőben az APEH, a közterület-felügyelet és a közlekedési hatóság átfogó fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket fog tartani, amit a taxisszövetség is támogat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








