A 2000 óta változatlan 300 forintos alapdíj, és 240 forintos nappali kilométerdíj emelésért nyújták be tarifaemelési javaslatukat a taxisok a Fővárosi Önkormányzatnak - írja a Világgazdaság.
A javaslattal még várhatóan ebben a hónapban előállnak a taxisok érdekvédelmi szervezetei. Indokaik között szerepel a jelentős üzemanyagár emelkedés, melynek megemelkedett költségeit nem tudják kitermelni az erős verseny és a maximált árak miatt.
A fővárosban mintegy 5400 taxisnak van engedélye, ezek háromnegyede fuvarszervező irodákkal, a maximális árnál jóval alacsonyabb tarifával dolgozik.
A taxisok szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy az évente 25 ezer forintot jelentő droszthasználatért cserébe legtöbben nem kapnak semmit, mivel csak 1200-1300 férőhely van. Az alkalmatlan illetve tisztességtelen taxisokat sem szűri ki semmilyen hatóság, akik legtöbbször elfoglalják a szórakozóhelyek környékét.
A jövőben az APEH, a közterület-felügyelet és a közlekedési hatóság átfogó fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket fog tartani, amit a taxisszövetség is támogat.

Túl drága a Balaton? Itt van 10 másik csodálatos magyar tó: olcsóbb, nyugisabb és nincs a világvégén
Mutatjuk, melyik magyar tavak az olvasóink kedvencei a Balaton mellett és hogy ezeknek milyen az árfekvése.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


