Nem ez az első alkalom, hogy egy futurisztikus regényben megálmodott ötletet valósítanak meg a japánok. Az Arakawa folyó felett átívelő híd a rajta áthaladó autók keltette rezgésből állít elő elektromos áramot, ami csekély részben fedezi a megvilágítás energiaigényét. A rendszert tökéletesítésén még dolgoznak, a tervek szerint rövidesen még további négy hídon és felüljárón kívánják alkalmazni a módszert.

Forrás: www.motorauthority.com
Az arra vonatkozó becslések, hogy mennyi energiát lehet ezzel a módszerrel előállítani, még nagyon óvatosak. Egyesek nem mérnöki leleménynek, hanem japán hóbortnak tartják az ötletet. Az mindenesetre nyilvánvaló, hogy a hatékonysága jelenleg nem túl magas, ezért csak hosszú távon lehetne megtérülésről beszélni.
A japánok sokszor kötik össze a mókát és a tudományt, a közelmúltban a zenélő utak ötletével álltak elő. Az útburkolatba vájt mélyedéseknek köszönhetően - megfelelő sebességgel haladva - a gumik ismert dallamokat szólaltattak meg. Ugyan ez az ötlet is egyedülálló volt, de hasznát még nem sokan vették.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








