London után Manchester lehet a második brit város, amely bevezeti a dugódíjat, amennyiben a városi tanács megszavazza a kormány előterjesztését. Ebben az esetben 2013-tól csúcsforgalom idején minden autósnak fizetnie kell majd a városba való be- és kihajtáskor.
A törvényjavaslat értelmében két zónára osztanák a várost a dugódíj meghatározásakor, a várost körülvevő külső gyűrű átlépésekor 2 fontot kell fizetniük az autósoknak a legforgalmasabb időszakban (hétköznap 7.00-9.30 és 16.00-18.30 között). Ezen kívül a belvárosban autózni szándékozók további egy fontra számíthatnak ki- és belépéskor egyaránt, sőt a külső gyűrű elhagyásakor is.
Ez tehát azt jelenti, hogy az az ingázó, aki reggel autóval jár dolgozni a belvárosba, majd onnan este hazamegy összesen 5 fontot (1500 forint) fizethet mindezért.
Hasonlóan működik a dugódíj Londonban, ahol azonban a több üzemanyagot fogyasztó autókra szigorúbb díjszabást alkalmaznak.
A kormány azt ígérte Manchesternek, hogy amennyiben bevezetik az intézkedést, 3 milliárd fontot kapnak a tömegközlekedés fejlesztésére, ami némileg enyhíthetné a lakosság ellenszenvét a dugódíjjal szemben, ugyanakkor sokan ezt már vesztegetésnek minősítik.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A manchesteri dugódíj ez idáig nem talált akkora ellentáborra, mint a londoni, amit többek között a Porsche, de a környezetvédők is támadtak.
Budapesten is időről-időre felmerül a dugódíj bevezetésének ötlete. A főváros által tehergépjárművek után szedett behajtási díjat is több ponton támadták, mondván hogy az valójában úthasználati díj, amit csak autópályákon lehetne érvényesíteni. A forgalomszabályozásról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló rendelet módosításával azonban ez a kérdés megoldódni látszik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








