3 °C Budapest

Szükség van az autóreklámokra

Pénzcentrum
2008. május 30. 09:15

Brüsszel szigorítást tervez, az európai lapkiadók viszont félnek, méghozzá az esetleges jelentős bevételkieséstől - értesült a Világgazdaság.

Várhatóan napokon belül teszi közzé Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos azt az indítványt, amely a cigarettáknál bevezetettekhez hasonló környezetvédelmi figyelmeztetések elhelyezését követelné meg a nyomtatott sajtóban megjelenő autóhirdetéseken, sőt, valószínűleg a tévé- és rádióreklámokba is bele kellene venni néhány elrettentő mondatot.

Az Európai Lapkiadók Tanácsának (EPC) elnöke szerint amennyiben ez a terv megvalósul, akkor az autógyártók leállítják reklámkampányaikat, s helyette sportesemények, valamint koncertek szponzorálására költik a pénzt. A médiavállalatoknak ez komoly gondot jelentene, hiszen a hirdetési bevételek 20 százaléka származik járműgyártóktól.

Az Európai Bizottság azért szeretne szigorítani, mert nem elégedett az autóreklámokra vonatkozó 1999-es direktíva eredményeivel. Már a korábbi változatban is előírták, hogy ezeken a hirdetéseken jól láthatóan fel kell tüntetni a szennyezőanyag-kibocsátást.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 18. csütörtök
Auguszta
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?