Régóta hallhatjuk már, hogy számos cég kísérletezik olyan GPS kifejlesztésével, mely az útvonal mellett a forgalmi helyzetet is jelzi, hogy az autós el tudja kerülni a nagyobb dugókat. Ami eddig csak felvetés és jónak tűnő ötlet volt, tegnap valóssággá vált, a Dash Navigations ugyanis piacra dobta készülékét. Lássuk, hogyan működik és mire jó a masina!
A Dash rendszere tulajdonképpen a social networking modellre épít, melynek keretében az autók kommunikálnak egymással. A készülékkel felszerelt kocsik sebesség és pozíció adatai továbbítódnak egy adótoronynak, így ezek az adatok a többi felhasználó számára is elérhetők. A gyakorlatban tehát ha forgalmi fennakadás alakul ki valahol, akkor azok az autósok, akiknek a tervezett útvonalában szerepel a gócpont, idejében képet kapnak a kialakult helyzetről és másfelé vehetik útjukat.
A rendszer működéséből fakad, hogy annál hatékonyabban tud működni, minél több autós lép be, ha ugyanis nincs aki adja az adatokat, akkor a szolgáltatás minősége sem lesz kielégítő. Szakértők szerint azonban ettől nem kell tartani, egy átlagos amerikai nagyvárosban ugyanis már néhány száz felhasználó is elég ahhoz, hogy a forgalmi csúcsidőben értékes adatokat generáljon.
A Dash-nek nagy előnye lehet, hogy versenytársait megelőzve lépett a piacra, így a hálózatépítésben előnnyel indul. A készülék a fő funkciója mellett csatlakozik az internethez, így képes arra, hogy megmondja, hol lehet a legközelebb tankolni és hol mennyi az üzemanyag ára.
Az mindenesetre nagy előrelépés lehet, hogy az autósoknak ezentúl nem kell a rádiós forgalmi híreket hallgatniuk abban bízva, hátha mondanak valami számukra relevánsat is, a Dash ugyanis csakis a konkrét útvonalat érintő adatokat szolgáltatja, nem terheli a vezetőt felesleges információkkal.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








