Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. negyedéves értékesítési mutatóiból kiderül, hogy az előző év hasonló időszakához képest az eladott e-matricák darabszáma és a realizált árbevétel is jelentős mértékben növekedett.
Az ÁAK Zrt. első negyedéves értékesítési kimutatásai alapján elmondható, hogy továbbra is jelentős mértékben növekszik az eladott e-matricák darabszáma. A 2007-es esztendő hasonló időszakával összehasonlítva összességében mintegy 23 százalékkal több úthasználati jogosultságot vásároltak az autósok, ami 24 százalékos bevételnövekedést eredményezett. Ez a 2007-es 15,6 milliárd forinttal szemben 2008-ban közel bruttó 19,3 milliárd forintot jelent. A legszembetűnőbb emelkedés a havi és az 1 napos úthasználati jogosultságok terén mutatkozott: ez előbbi esetében 24, utóbbinál pedig 42 százalékos forgalombővülést jelent. Továbbra is erőteljes növekedést mutatnak a teherautók számára előírt díjkategóriák eladási adatai: a D4-ben 42, a D2-ben 67, míg a D3-as kategóriában 112 százalékkal több e-matricát értékesítettek, mint egy évvel korábban.
Az értékesítési adatok általánosan növekvő tendenciája ellenére a húsvéti hosszú hétvégén kevesebb e-matricát vásároltak az autósok, mint egy évvel korábban. Ez számokban kifejezve 4 százalékos darabszám és 6 százalékos bevétel csökkenést jelent, ami az elmúlt évek eladási statisztikáit vizsgálva szokatlan jelenségnek minősíthető. A visszaesés hátterében elsősorban valószínűleg a mostoha időjárási körülmények állnak (pl. erős szél, havazás).
Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll (a D4 es kategóriába tartozó járművek 2007. április 1.-től, a D2 és D3 kategóriába tartozó járművek pedig 2008. január 1.-től kötelesek díjat fizetni a tranzit főutakon). Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1-je óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) megbízása alapján végzi. Az e matricabevételek a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik, és így azokat a közúthálózat üzemeltetésére és fenntartására fordítják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








