Évek óta heves viták folynak az USA-ban az autógyártók körében arról, hogy milyen az igazán ellenálló és biztonságos tető a terepjárókon. Folyamatosan vizsgálják a tető erőssége és az utasok biztonsága közötti összefüggéseket. A felügyelő szervek és független szakértők is eszmecserét folytattak, hogy feltárják az átfordulásos balestek a pontos okait és a súlyos sérülések, valamint a baleseti halál elkerülésének lehetőségét.
A főutak biztonságát ellenőrző intézet közleményben kérte a gyártókat és a szakértőket, hogy a vizsgálatok során végig körültekintően járjanak el és a helyes következtetéseket hozzák meg. Jelentésükből kiderül, hogy erre azért van szükség, mert 2006-ban 200 halálos átfordulásos baleseti halál megelőzhető lett volna, ha a gépjárművek tetejének erőségét megfelelően tesztelik a forgalomba hozatal előtt. Az intézet a gyártók hosszú távú terveit élesen érintő, szigorú következtetéseket vont le. Az 1971-től érvényben lévő szabványok elavultak, új rendszer kialakítására van szükség, ezzel életeket menthetnek, mert a terepjárók esetében kétszeres a valószínűsége a fejre-állásnak a jármű paraméterei miatt. Az új szabályozás eredményeképpen tovább erősítik a járművek tetejét, ezzel csökkentik a baleseti sérülések kockázatát.
A márkák között is nagy eltérés van a statisztikákban, a vizsgálatok szerint egy Nissanban feleakkora a súlyos sérülés, vagy a halál kockázata, mint egyes Jeep, Chevrolet és Ford modellekben. Külön vizsgálták a típusokat, megállapították, hogy a magasabb felszereltség is segít megelőzni a borulást és a sérüléseket, ilyenek az autókban alkalmazott menetstabilitást ellenőrző rendszerek és a függönylégzsákok. A Ford biztonsági szakembere kijelentette, hogy folyamatosan, a biztonsági előírásoknak megfelelően fejlesztik az autóikat, a legújabb biztonsági öv átfordulás esetén erősen az üléshez szorítja, megóvja az erős ütésektől az utasokat.
A statisztikák szerint a halálos balesetek 35 %-ában átfordult a tetején az autó, az intézet szerint a modellek megerősítése csökkentheti ezt a számot. A gyártók szerint a sofőrök és az utasok szerepe is fontos, mindenkit arra kérnek, hogy ne nyomja tövig a gázt és kapcsolja be a biztonsági övet, így elkerülhetik a súlyos fejsérüléseket, öv nélkül hiábavalók lehetnek a fejlesztések.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Leszúrtak egy ukrán férfit Soroksáron
- Van egy hírünk a YouTube-ról, de nem igazán jó
- Hamisítatlan május 1-jei időt kaptunk, de... - videó
- Pletser Tamás a hazai üzemanyagárakról: nem kirívó a helyzet a régió más országaihoz képest
- A pénzügyminiszter szerint visszatért a növekedési pályára a gazdaság - nap hírei
- Nyolc amerikai lap perli az OpenAI-t és a Microsoftot a szerzői jogok megsértése miatt