Évek óta heves viták folynak az USA-ban az autógyártók körében arról, hogy milyen az igazán ellenálló és biztonságos tető a terepjárókon. Folyamatosan vizsgálják a tető erőssége és az utasok biztonsága közötti összefüggéseket. A felügyelő szervek és független szakértők is eszmecserét folytattak, hogy feltárják az átfordulásos balestek a pontos okait és a súlyos sérülések, valamint a baleseti halál elkerülésének lehetőségét.
A főutak biztonságát ellenőrző intézet közleményben kérte a gyártókat és a szakértőket, hogy a vizsgálatok során végig körültekintően járjanak el és a helyes következtetéseket hozzák meg. Jelentésükből kiderül, hogy erre azért van szükség, mert 2006-ban 200 halálos átfordulásos baleseti halál megelőzhető lett volna, ha a gépjárművek tetejének erőségét megfelelően tesztelik a forgalomba hozatal előtt. Az intézet a gyártók hosszú távú terveit élesen érintő, szigorú következtetéseket vont le. Az 1971-től érvényben lévő szabványok elavultak, új rendszer kialakítására van szükség, ezzel életeket menthetnek, mert a terepjárók esetében kétszeres a valószínűsége a fejre-állásnak a jármű paraméterei miatt. Az új szabályozás eredményeképpen tovább erősítik a járművek tetejét, ezzel csökkentik a baleseti sérülések kockázatát.
A márkák között is nagy eltérés van a statisztikákban, a vizsgálatok szerint egy Nissanban feleakkora a súlyos sérülés, vagy a halál kockázata, mint egyes Jeep, Chevrolet és Ford modellekben. Külön vizsgálták a típusokat, megállapították, hogy a magasabb felszereltség is segít megelőzni a borulást és a sérüléseket, ilyenek az autókban alkalmazott menetstabilitást ellenőrző rendszerek és a függönylégzsákok. A Ford biztonsági szakembere kijelentette, hogy folyamatosan, a biztonsági előírásoknak megfelelően fejlesztik az autóikat, a legújabb biztonsági öv átfordulás esetén erősen az üléshez szorítja, megóvja az erős ütésektől az utasokat.
A statisztikák szerint a halálos balesetek 35 %-ában átfordult a tetején az autó, az intézet szerint a modellek megerősítése csökkentheti ezt a számot. A gyártók szerint a sofőrök és az utasok szerepe is fontos, mindenkit arra kérnek, hogy ne nyomja tövig a gázt és kapcsolja be a biztonsági övet, így elkerülhetik a súlyos fejsérüléseket, öv nélkül hiábavalók lehetnek a fejlesztések.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








