Európa több országában törvényt tiltja, hogy húsz százaléknál kisebb önrészszel autót lehessen vásárolni. Kondorosi Ferenc kormánybiztos szerint hasonló korlátozásokat a magyar autólízing-piacon is indokolt lenne bevezetni - írja a Népszabadság.
Kondorosi Ferenc kormánybiztos szerint korlátozni kellene a lízingpiacot. Az elmúlt években számtalan csalásra derült fény, amelyeket lízingelt autókkal követtek el. Hajléktalanok nevére nulla forint önrésszel lízingeltek autókat, amelyeket szinte azonnal Olaszországba, Görögországba vittek, eladtak, majd itthon bejelentették a rendőrségnek és a biztosítónak, hogy a járművet ellopták.
- Európa több országában éppen az efféle visszaélések megakadályozására törvény tiltja, hogy húsz százaléknál kisebb önrésszel autót lehessen vásárolni A jelenlegi hazai gyakorlatban ugyanis az összes lízingelővel fizettetik meg a lízingcégek, a bankok és a biztosítók a csalók által okozott veszteségeiket. Az esetleges szigorítástól Kondorosi a biztosítási és a lízingdíj csökkenését reméli.
A kormánybiztos megszigorítaná a lízingdíjat valamilyen okból fizetni nem tudó ügyfelektől visszavett autók értékesítési gyakorlatát is. Jelenleg zárt körben, mélyen reális piaci értékük alatt adják el a bankok, illetve a lízingcégek ezeket az autókat - állítja. Emiatt évente öt-tízmilliárd forint haszonra tesznek szert a bennfentesek és közvetítőik. Kondorosi Ferenc és szakértői azt szeretnék elérni, ha a jövőben az ilyen autókat kizárólag árverésen, például az interneten lehetne értékesíteni.
Kondorosi megszigoríttatná a festékanyagok behozatalának ellenőrzését is. Kezdeményezése szerint a vámőrségnek a határ közelében folyamatosan ellenőriznie kellene a festékszállítmányokat. Továbbá jogszabályban kellene előírni, hogy a szóban forgó festékeket és segédanyagokat kizárólag regisztrált és ellenőrzött vállalkozások használhassák és forgalmazhassák. A környezetvédelmi és a fogyasztóvédelmi hatóságnak emellett szigorú ellenőrzés alá kellene vonnia a festékforgalmazókat, és fel kellene kutatni az engedély nélkül működő fényezőműhelyeket.
A szakértők adatai szerint Magyarországon évente tíz-tizenötezer tonna kenőanyagot hoznak forgalomba termékdíj-fizetés nélkül. Ez milliárdos bevételkiesést jelent a költségvetés számára. Legkevesebb 60 ezer tonna fáradt olaj sorsa pedig ismeretlen, vagy ahogy a kormánybiztosi hivatal dokumentuma fogalmaz: ezt a fáradtolaj-mennyiséget nem ellenőrzött körülmények között semmisítik meg. Jelentős részét vélhetően egyszerűen a csatornahálózatba vagy a természetbe engedik. Kondorosi Ferenc és szakértői szerint ez a gyakorlat csak úgy változtatható meg, ha a jövőben a kenőanyagok értékesítését kizárólag ellenőrzött forgalmazókra bízzák, akik egyben a fáradt olaj begyűjtését is végeznék.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ma már nem azért lopják az autókat, hogy külföldre csempésszék vagy hogy átfestve, átrendszámozva hamis iratokkal újra forgalomba helyezzék őket.
A lopott autók többsége illegális bontókban végzi, ahol szétszedik, majd alkatrészenként értékesítik őket. Miként beszámoltunk róla, az új rend kormánybiztosa szakértőkkel számos javaslatot dolgozott ki az autókhoz kapcsolódó visszaélések, s ezáltal az autólopások visszaszorítása érdekében. Előíratnák az új autók "másodlagos megjelölését", így nyomon követhető lenne alkatrészeik útja azután is, hogy a bontóba küldték őket. Köteleznék a biztosítókat, hogy a totálkáros autókat és a roncsokat ne a szabadpiacon értékesítsék, hanem ellenőrzött, regisztrált bontókban vagy hulladékhasznosítókban helyezzék el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








