A 2004-ben és 2007-ben csatlakozott uniós tagállamok között egyedül hazánkban regisztráltak csökkenést a 2007-ben értékesített új autók számában, sőt, a tavalyi évben a régióba tartozó országokban lezajlott dinamikus növekedés ellensúlyozta a legnagyobb európai piac zsugorodását.
Németországban az áfakulcs növelésének köszönhetően jelentősen csökkent a kereslet a tavalyi évben, 2007-ben az értékesített autók száma 9,2 százalékkal volt alacsonyabb mint egy évvel korábban. A decemberi adatok még ennél is sötétebb képet festenek, ez azonban nagy részben a tavaly januári áfaemelés hatásának tudható be, mely felpörgette a 2006 decemberi eladásokat.

Az öt legnagyobb európai piacon Németország mellett Spanyolországban regisztráltak még csökkenést, ahol az újautó eladások 1,2 százalékkal mérséklődtek az elmúlt 12 hónapban. A millión felüli éves forgalommal rendelkező országok esetében a mezőny kiegyenlített, Olaszországban és Franciaországban ugyanis hatásosnak bizonyultak a kereslet serkentésére irányuló kormányzati intézkedések.
Németország kivételével mind a négy nagy piacon pozitív fordulatot hozott az előző év utolsó hónapja, a 21 százalékot meghaladó bővülés a franciák esetében a bonus-malus rendszer változásából fakad, illetve abból, hogy a regisztrációs adó nagyságát a kormány a modellek szennyező anyag kibocsátásához köti.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2007-ben Lengyelországot is megelőzve Románia lett a legnagyobb közép-kelet európai piac, ahol több mint 300 ezer új autó talál gazdára évente. A legnagyobb bővülést azonban mégsem Románia, hanem Litvánia produkálta, ahol az értékesítésre került újautók állománya 50 százalékot meghaladó mértékben bővült.
Európában továbbra is a Volkswagen adja el a legtöbb autót, függetlenül attól, hogy a márkát vagy a cégcsoportot vesszük alapul, bár a márka piaci részesedése csökkent az elmúlt egy évben. A Volkswagen után az Opel és a Ford adta el a legtöbb új autót Európában, a Volkswagennel ellentétben mindkét márkának sikerült növelni eladásait.

Az uniós állampolgárok körében továbbra is a hazai, vagyis a német és a francia márkák a legnépszerűbbek. A japánok közül első helyen a Toyota végzett, a Honda ugyanis összesen alig 300 ezer új autót értékesített a tavalyi évben.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








