Bár az év második felében ismét növekedésnek bővülni kezdett az újautó-piac, az utolsó hónapokban tapasztalható növekedés összességében nem tudta ellensúlyozni az első fél év végén tapasztalható 12,2 százalékos csökkenést - derül ki a Magyar Gépjárműimpotőrök Egyesületének adataiból.
A tavalyi évben ennek megfelelően összesen 177 ezer újautó került értékesítésre hazánkban, amely az előző éves eladásokhoz képest 5,8 százalékos zsugorodást jelent. A zsugorodás a mini- és a kiskategóriában volt a legjellemzőbb, a kereskedők azonban az alsó-középkategóriában is csak enyhe bővülése tapasztalhattak.
A piacot jelenleg a prémiumkategóriában jelentkező kereslet hajtja, a legnagyobb megugrást a luxus terepjárók, SUV és felsőkategóriás autók produkálták. Ennek ellenére a darabszámokat tekintve továbbra is a Suzuki, az Opel és a Ford uralja a piacot, változás csak az utánuk következők sorrendjében történt - írja a Napi.

A prémiumszegmensben legnagyobb mértékben, 35 százalékkal, az Alfa Romeo növelte eladásait, de jól teljesített a Mini, és a Volvo is. A luxusmárkák között a Lexus vezeti a piacot, de 7 darab Maserati is gazdára talált a tavalyi évben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








