Már minden negyedik új személyautó dízelmotorral kerül a vásárlókhoz. A dízelek aránya évről-évre bővülést mutat a személygépkocsi piacon, bár az 50%-ot meghaladó nyugat-európai szintet még meg sem közelíti - írja a Világgazdaság.
A tendencia azért is érdekes, mert látszólag egyáltalán nincs összefüggésben a gázolaj kiskereskedelmi árával, mely mostanság meghaladja a 95-ös benzin árszintjét.
A kereskedelmet sújtó recesszió a nagyobb vásárlóerejű rétegeket kevésbé érinti: míg a Chevrolet modellek 1,2, a Suzukik 2,2%-a talált gazdára dízelmotorral szeptember végéig, addig a Jeepnél 94,7, az Audinál pedig 75%-os ez a részarány.
A dízeles márkáknál is a legnagyobbak kelnek el dízelmotorral, mivel benzines meghajtással nagyon sűrűn kellene tankolni az egyre népszerűbb nagylimuzinokat és városi terepjárókat.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- Fokozták a biztonságot a Balatonnál
- Fortyog a légkör: furcsa strandidő lesz hétvégén
- Szemeket a csillagos égre, gyönyörű és igen ritka égi jelenség következik
- Dárdai csapata nyerte a budapesti döntőt
- Férfi vízilabda BL - Nem sikerült győzelemmel búcsúztatni Varga Zsoltot
- Navracsics Tibor: fontos a demokrácia iránti elkötelezettség kiépítése a fiatalokban
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


