Néhány évvel ezelőtt, a Hyundairól, mint autómodellről még korántsem a minőség és az értékállóság jutott az autóvásárlók eszébe. A kétes hírű autógyártó modelljei sokkal inkább az olcsó megoldást jelentettek az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartások számára.
A hosszú évek autógyártási gyakorlata azonban meghozta a maga eredményét, így bár a márka még mindig enyhén az iparági átlag alatt teljesít, a Santa Fe már elnyerte a fogyasztók tetszését. Sőt a vásárlás után készített felmérések is arról tanúskodnak, hogy a modell megbízható és megfelel a felé támasztott elvárásoknak.
Az amerikai Forbes ismét rangsorolta a modelleket az alapján, hogy mekkora értéket képviselhetnek az autósok számára. A rangsor alapját a Strategic Visions eredményei adják, melyek a vezetés élményéről, a megbízhatóságról, a kereskedői kiszolgálás minőségéről, illetve a rövid- és hosszú távon felmerülő költségekről adnak információt az értékindexeken keresztül.
Másod elemként a Forbes figyelembe vette a márkával kapcsolatos fogyasztói felmérések eredményét, kiszűrve az ipari átlag alatti márkákat, ezért van az, hogy több modell esetében ez az érték azonos. A végül kapott eredményt pedig korrigálta az Automotive Leasing Guide által nyújtott adatokkal, melyek a várható amortizáció mértékét mutatják meg.
Így alakult ki a következő rangsor, melyet, habár az eredmények főként az amerikai fogyasztók értékrendszerét tükrözik, a magyar autósoknak is érdemes lehet végigböngészni, mielőtt egyik vagy másik modell megvásárlása mellett döntenek.
Az abszolút győztes a Mini Cooper, amely a BMW kiterjedt kereskedői hálózatának köszönheti sikerességét, illetve annak, hogy a vevők általában elégedettek a kiszolgálással. A Mini emellett vezeti a megbízhatósági listákat is, és hatodik éve folyamatosan győztesként kerül ki a Strategic Vision felméréséből, legalábbis, ami kategóriáját illeti.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A második helyen a Lexus LS 460 végzett. A Toyota luxusmárkája éveken keresztül vezette a J.D. Powers and Associates elégedettségi felmérését, a kereskedéseket jellemző legendásan jó kiszolgálás miatt. Ehhez még hozzájárul, hogy maga az LS modell a technológiai megoldások széles körét kínálja.
Látható, hogy a legjobbak között többségben vannak a japán autók: a Toyota esetében a luxusmárka, vagyis a Lexus jött ki jól a versengésből, míg a másik nagy autógyártónál maga a Honda vívta ki a bírálók elismerését. A japán autókon kívül szinte kizárólagosan csak német modellek fértek fel a ranglistára, itt azonban főként a BMW viszi a prímet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








