A tehetséges sofőrök közzül legnagyobb eséllyel azok ölthetik magukra a szponzormatricákkal teli overallokat, akik a tőkét is vonzzák. Az esetek többségében családi kasszából finanszírozzák a pilóták pályafutását, mások kapcsolataik révén, megfelelő támogatókon keresztül tudnak a versenyülésekbe huppanni. A többség csillagászati összegeket fizet a versenyzésért, de aki befut annak bőségesen megtérül a befektetés.
A Magyar Nagydíjon látható négyféle betétfutam közül a legkönnyebb dolguk a történelmi autókkal versenyző sofőröknek van. Ők többségükben korosodó, tehetős dollár- vagy eurómilliomosok, így senkinek nem kell pénzért könyörögniük. Nekik a méregdrága, 20-30-40 éves Tyrellek, Lotusok, McLarenek beszerzése és fenntartása, ne adj' Isten összetörése és javítása sem jelent gondot, és tulajdonképpen szórakozni mennek a futamhelyszínekre - írja a Népszabadság.
A Porsche Szuperkupa mezőnyével már más a helyzet. Itt gyakran tűnnek fel fiatalok, de a 30-40 éves versenyzők sem ritkák. A bokszutcai pletykák szerint az idén nekik 280 ezer eurót, azaz 70 millió forintot kell leszurkolniuk egy idényre. A GP2 már a száguldó cirkusz előszobájának számít, így ennek megfelelően az együléseseknél a számla is sokkal borsosabb. A szóbeszéd szerint a szezon alatt a mezőny minden egyes tagja 800 000 eurót, nagyjából 200 millió forintot köteles fizetni a csapatfőnököknek, ám ha az illetőnek győzelmi ambíciói is vannak, és a legjobb kocsiban szeretnének versenyezni, az összeg akár másfélszeresére is duzzadhat.
A csúcsot természetesen az F-1 jelenti. Bár a csapatfőnökök nyíltan nem ismerik el, a kisebb istállók üléseiért éves szinten - havi vagy versenyenkénti átutalással - 8-10 millió eurót, azaz 2-2,5 milliárd (!) forintot kell előteremteni. És ha a fizetés késik, a vezetőség nem tétovázik, eltávolítja a pilótát. A Spykernél is ez történt a német verseny előtt: a holland Albers előbb összerúgta a port a menedzserével, emiatt elapadtak a pénzcsapok, így búcsúzni kényszerült az istállótól. Helyére az Európa GP-n, a Nürburgringen a helyi hős, Winkelhock ült nagyjából kétmillió euróért, a hungaroringi versenytől az évad végéig pedig Yamamot bérelte ki a betontorpedót 22 millió euróért.
A bizonyítás lehetősége tehát méregdrága. Azonban a legügyesebbekre a topistállók is kivethetik a hálójukat, ők pedig már rendesen megfizetik a sztárokká érett tehetségeket. Ez ráadásul nemcsak a szerződésben foglalt összegek biztos beérkezését, hanem szponzori szerződéseket is hoz.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A természetesen nem hivatalos források szerint a jelenlegi mezőnyből minden bevételt összeadva Kimi Räikkönen könyvelője (és menedzsere) dörzsölheti a legjobban a tenyerét, ő évente 51 millió dollárt kasszíroz. Ralf Schumacher és Fernando Alonso 25, illetve 22 millió dollárnak örülhet, a mostanság a mezőny végén kullogó Button és Barrichello számláira 18 és 12 millió dollár érkezik. Szeptember végén megkötött, és 2012-ig szóló szerződésének értelmében közel százmillió dollárt kap Hamilton, akit édesapja menedzsel. A német Bild értesülései alapján a jövőre ismét a Renault-nál versenyző Fernando Alonso sem jár rosszul, hiszen a 2008 és 2010-re kötött előszerződés szerint a 26 éves pilóta évi 22 millió eurót kap, harmadát az ING-től. Hasonló összeget ajánlott neki a Toyota, ám oda nem ment, ajánlkozott a Ferrarinál, de ott köszönték, elég nekik Kimi Räikkönen és Felipe Massa.
A mezőny többi része sem jár rosszul, mert Trulli 10 millió, Massa 8 millió, Fisichella 7 millió, Webber 5 millió, Sato 4,5 millió dollárt kapott az idei szezonban.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje