Ki mennyit keres a Forma 1-ben?

Pénzcentrum
2007. október 17. 08:15

A tehetséges sofőrök közzül legnagyobb eséllyel azok ölthetik magukra a szponzormatricákkal teli overallokat, akik a tőkét is vonzzák. Az esetek többségében családi kasszából finanszírozzák a pilóták pályafutását, mások kapcsolataik révén, megfelelő támogatókon keresztül tudnak a versenyülésekbe huppanni. A többség csillagászati összegeket fizet a versenyzésért, de aki befut annak bőségesen megtérül a befektetés.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A Magyar Nagydíjon látható négyféle betétfutam közül a legkönnyebb dolguk a történelmi autókkal versenyző sofőröknek van. Ők többségükben korosodó, tehetős dollár- vagy eurómilliomosok, így senkinek nem kell pénzért könyörögniük. Nekik a méregdrága, 20-30-40 éves Tyrellek, Lotusok, McLarenek beszerzése és fenntartása, ne adj' Isten összetörése és javítása sem jelent gondot, és tulajdonképpen szórakozni mennek a futamhelyszínekre - írja a Népszabadság.

A Porsche Szuperkupa mezőnyével már más a helyzet. Itt gyakran tűnnek fel fiatalok, de a 30-40 éves versenyzők sem ritkák. A bokszutcai pletykák szerint az idén nekik 280 ezer eurót, azaz 70 millió forintot kell leszurkolniuk egy idényre. A GP2 már a száguldó cirkusz előszobájának számít, így ennek megfelelően az együléseseknél a számla is sokkal borsosabb. A szóbeszéd szerint a szezon alatt a mezőny minden egyes tagja 800 000 eurót, nagyjából 200 millió forintot köteles fizetni a csapatfőnököknek, ám ha az illetőnek győzelmi ambíciói is vannak, és a legjobb kocsiban szeretnének versenyezni, az összeg akár másfélszeresére is duzzadhat.

A csúcsot természetesen az F-1 jelenti. Bár a csapatfőnökök nyíltan nem ismerik el, a kisebb istállók üléseiért éves szinten - havi vagy versenyenkénti átutalással - 8-10 millió eurót, azaz 2-2,5 milliárd (!) forintot kell előteremteni. És ha a fizetés késik, a vezetőség nem tétovázik, eltávolítja a pilótát. A Spykernél is ez történt a német verseny előtt: a holland Albers előbb összerúgta a port a menedzserével, emiatt elapadtak a pénzcsapok, így búcsúzni kényszerült az istállótól. Helyére az Európa GP-n, a Nürburgringen a helyi hős, Winkelhock ült nagyjából kétmillió euróért, a hungaroringi versenytől az évad végéig pedig Yamamot bérelte ki a betontorpedót 22 millió euróért.

A bizonyítás lehetősége tehát méregdrága. Azonban a legügyesebbekre a topistállók is kivethetik a hálójukat, ők pedig már rendesen megfizetik a sztárokká érett tehetségeket. Ez ráadásul nemcsak a szerződésben foglalt összegek biztos beérkezését, hanem szponzori szerződéseket is hoz.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A természetesen nem hivatalos források szerint a jelenlegi mezőnyből minden bevételt összeadva Kimi Räikkönen könyvelője (és menedzsere) dörzsölheti a legjobban a tenyerét, ő évente 51 millió dollárt kasszíroz. Ralf Schumacher és Fernando Alonso 25, illetve 22 millió dollárnak örülhet, a mostanság a mezőny végén kullogó Button és Barrichello számláira 18 és 12 millió dollár érkezik. Szeptember végén megkötött, és 2012-ig szóló szerződésének értelmében közel százmillió dollárt kap Hamilton, akit édesapja menedzsel. A német Bild értesülései alapján a jövőre ismét a Renault-nál versenyző Fernando Alonso sem jár rosszul, hiszen a 2008 és 2010-re kötött előszerződés szerint a 26 éves pilóta évi 22 millió eurót kap, harmadát az ING-től. Hasonló összeget ajánlott neki a Toyota, ám oda nem ment, ajánlkozott a Ferrarinál, de ott köszönték, elég nekik Kimi Räikkönen és Felipe Massa.

A mezőny többi része sem jár rosszul, mert Trulli 10 millió, Massa 8 millió, Fisichella 7 millió, Webber 5 millió, Sato 4,5 millió dollárt kapott az idei szezonban.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 18. hétfő
Lukács
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 17. 16:07