14 °C Budapest

Már jogsi nélkül is Fordot vezetett az új vezér - Nagy érvágás a Toyotának?

Pénzcentrum
2007. október 12. 14:00

A detroiti autógyártók évtizedeken át kénytelenek voltak tétlenül tűrni, hogy feltörekvő vezetőik a nagyobb siker reményében távol-keleti riválisaikhoz távoztak, mostanra azonban úgy tűnik, fordul a kocka. Tegnap jelentette be a Ford, hogy a Toyota Lexus részlegének vezetőjét, James D. Farley-t nevezi ki új marketing menedzsernek, ezzel pedig a távol-keleti vállalat néhány hónap leforgása alatt 3 topvezetőt adott detroiti ellenlábasainak.

Farley 1990-ben került a Toyotához, előtte azonban több amerikai és európai kulcspozíciót is betöltött. Ő vezette például a Tundra pickup marketing kampányát és 2003-ban nevéhez fűződött a fiatalokat megcélzó Scion márka bevezetése, melyet a legtöbb szakértő egyértelműen marketing sikersztoriként tart számon.

A nyári hónapok során a Toyota 2 vezetője is a Chryslerhez távozott, a legtöbb szakértő azonban mindezek ellenére is úgy vélekedik, hogy a japán óriáscéget nem viseli majd meg a posztok újrabetöltése.

A Fordnak ugyanakkor rendkívül jól jöhet egy marketing téren elismert tekintély csatasorba állítása, a legtöbb szakértő szerint ugyanis az új termékekkel nincs baj, csak ezt végre a potenciális vásárlóknak is meg kellene tudniuk.

A tengerentúli sajtó természetesen rögtön túlmisztifikálta az új szereplő jelentőségét: kiemelik, hogy Farley-nek még a nagyapja is Ford alkalmazott volt és rengeteg rokona még most is a detroiti térségben él. Farley már 15 évesen egy 1966-os Mustangot vett, amit rendbe hozott és jogosítvány nélkül vezetett.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 13. kedd
Szervác, Imola
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum KVÍZ - Teszteld a tudásod!
Naponta friss kvíz kérdések; tudáspróba; tesztek felnőtteknek.
Most nem