2007. augusztus 31-én az ünnepélyes átadást követően a késő délutáni órákban helyezik forgalomba az M3-es autópálya új, Görbeháza és Nyíregyháza közötti 40 kilométeres pályarészét.
Az autósok az átadási ünnepség kellékeinek eltávolítása után, az ORFK és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közös ellenőrzését követően, előreláthatólag a késő délutáni órákban vehetik birtokba az M3-as autópálya nemrégiben elkészült pályarészét, amely az idén átadott 71 kilométernyi új autópálya-szakasz közül a leghosszabb. A Görbeháza és Nyíregyháza közé eső pályarész első, közel egy kilométeres szakasza már korábban, az elkerülő szakasz kivitelezése során elkészült, a most átadásra kerülő rész (38,9 km) építtetője szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a kivitelező pedig a Betonút Zrt. volt.
Az új szakasz az M3-M35 autópályák elválási csomópontjától indul (186-os kilométerszelvény) Nyíregyháza irányába és ott kapcsolódik a 2006-ban már átadott Nyíregyháza déli elkerülő szakaszhoz. Görbeháza és Nyíregyháza között három csomópont található: a 187-es jelzésű M3-M35 elválási csomópont, a 203-as jelzésű Hajdúnánás (Tiszavasvári) csomópont és a 227-es jelzésű Nyíregyháza-dél csomópont. Az M3-as autópálya ezen szakaszán a kivitelezők két egyszerű pihenőhelyet (193,4 km-szelvény: Rétaljai Pihenőhely, 206 km-szelvény: Hajdúnánási Pihenőhely) és egy komplex pihenőhelyet (214,4 km-szelvény: Kálmánházi pihenőhely) létesítettek, ez utóbbi azonban csak 2008 első felében készül el.
Az új pályarész üzemeltetési feladatait a már működő Hajdúnánási Autópálya Mérnökség látja el, amely mind emberállományát (36 fő), mind gépparkját tekintve felkészülten várja a kihívásokat.
Az M3-as autópálya Görbeháza és Nyíregyháza közötti szakasza az átadás napján díjmentes, éjféltől azonban valamennyi járműkategória esetében fizetni kell az úthasználatért. Ennek megfelelően matricaellenőrzésekre ezen a pályarészen is folyamatosan számítani lehet.

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


