Bár az európai uniós állampolgárok többsége aggódik a környezete miatt és helyes lépésnek tartja a tömegközlekedés népszerűsítését, többségük nem akar aktívan részt venni ebben a folyamatban, és nem hajlandó a kocsit a garázsban hagyva villamosra vagy buszra szállni, derül ki az Eurobarométer felméréséből.
A 27 államban megkérdezett 26 ezer nyilatkozó egyötöde egyenesen kijelentette, hogy abban az esetben sem lenne hajlandó autóját buszra cserélni, ha a tömegközlekedés jobb menetrendet és a gyakori úti célokhoz kiépített megfelelő csatlakozást tudna biztosítani. Ez a tény azért ijesztő, mert az Unió háztartásainak egyötöde már rendelkezik gépjárművel.
A megkérdezettek tisztában voltak azzal, hogy főként az autó típusa és a vezetési stílus befolyásolja a szennyezőanyag-kibocsátást. A saját autóhasználatuk csökkentése helyett pedig arra tettek javaslatot, hogy csakis a kevésbé szennyező gépjárművek közlekedését engedjék, illetve felmerült az is, hogy a kormánynak támogatnia kellene a kisebb fogyasztással rendelkező modellek vásárlását.
A válaszadók több fele úgy nyilatkozott, hogy a tavalyi évben a vezetési stílusával takarított meg üzemanyagot, de sokan voltak azok is, akik inkább gyalogoltak vagy biciklire nyergeltek át. Sokan hangsúlyozták a bioüzemanyag fontosságát, de széles körben való elterjedését csakis állami támogatások mellett érzik elérhetőnek.
A többség úgy véli a közlekedési helyzeten a tömegközlekedés fejlesztésével, sebességi korlátozások bevezetésével, a városközpontba érkező forgalom korlátozásával és úthasználtai díjjal lehetne segíteni, ám a mindenkire kiterjedő díjakat a megkérdezettek 65 százaléka elutasította.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








