A motorbenzinnél 2007 júniusától, a gázolajnál pedig 2008 januárjától literenként nyolc forinttal több jövedéki adót kell fizetni azoknak a forgalmazóknak, amelyek üzemanyagában a biorészarány nem éri el a 4,4 százalékot. Ezáltal versenyképesebbé válnak a bioüzemanyagok - írja a Világgazdaság.
Emellett a 85 százalékban bioetanolból, 15 százalékban hagyományos benzinből álló E85-ös üzemanyag vásárlása esetén csak az utóbbi rész után kell a jövedéki adót megfizetni. Azonban a gépjárműgyártók és a végfelhasználók szempontjából az árelőny mellett legalább ilyen fontos, hogy a bioüzemanyag alkalmazása esetén változik-e az autó menetteljesítménye, illetve károsanyag-kibocsátása.
Azonban, a kifejezetten bioetanolos üzemeltetésre kifejlesztett motorok hatékonysága jobb lehet a hagyományos benzinmotorokénál, s ezzel az alacsonyabb energiatartalomból adódó többletfogyasztás kompenzálható.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Kettészakad az ország: nem mindegy, hová állunk
- Minden harmadik eladott kocsi már kínai
- Vagyonokat spórolnak itthon a bírsággal trükköző gyorshajtók
- Ismét bontják az illegálisan épült stégeket a Balatonnál
- Még mindig rengetegen vásárolunk a neten óvatlanul
- Ez az igazi pofátlanság: a rendőrség nevében támadnak a telefonos csalók