Hivatalosan is cáfolta a Ford azon sajtóértesüléseket, melyek szerint el akarja adni a Volvo márkát a német BMW-nek, valamint közleményében utalt arra, hogy semmilyen más partnerrel sem tárgyal hasonló tranzakcióról. Elemzők szerint ugyanakkor racionális húzás lenne az értékesítés, a képlet azonban nem ilyen egyszerű.
A Wall Street Journal álláspontja szerint a Ford a Volvo eladásából befolyó pénzt az észak-amerikai alaptevékenységének helyrerázására használhatná fel, míg a BMW-nek kapóra jöhet, hogy a jelen szituációban kedvező áron hozzájuthatna a Volvóhoz.
A helyzetet bonyolítja, hogy a Ford decemberi 18 milliárd dolláros hitelfelvételekor biztosítékként ajánlotta fel a nyereséges Volvo részleget, hogy az összeg segítségével összegyűjtsenek 49 milliárd dollárt a vállalat talpra állításához. A megállapodás szerint, ha a Ford több mint 20%-ot értékesít a Volvóban, akkor a befolyó összeg legalább felét adósságának csökkentésére kell felhasználnia.
Mindent összevetve az esetleges vevőnek, a BMW-nek azt is mérlegelnie kellene, hogy a tranzakció rövidtávon rontaná a cég jövedelmezőségét, hiszen a Volvo részleg alacsonyabb fedezeti hányaddal működik a BMW átlagos értékénél. (A Volvo 2006-os adózás előtti eredményszintje negyede a BMW azonos értékének.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








