Az olcsó gyerekülés átka - a tesztek semmi jóval nem kecsegtetnek!

Pénzcentrum
2007. január 31. 16:00

Az egyre nagyobb biztonságra való törekvés újabb és újabb eszközöket hívott életre, olyanokat mint a biztonsági öv, a gyerekülés, a légzsák vagy a menetstabilizáló rendszerek. Azonban mai napig gyakorta folyik vita arról, hogy ezek az eszközök mennyiben szolgálják az autóstársadalom javát és milyen veszélyeket rejtenek magukban. A bizalom erősítésének érdekében a német autószövetség évente teszteli ezeket a termékeket, amelyek közül nemrégiben újonnan górcső alá kerültek a gyermekülések. Lássuk, mi az eredmény!

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Örömhír a szülőknek, mondják a szakértők, mert a 2006-os teszt eredménye szerint a biztonsági eszközök minősége folyamatosan javul, s a legutóbbi alkalommal már nem találtak egyetlen olyan terméket sem, amely ne jó minősítést kapott volna.

A gyártóknak azonban még sincs oka az ujjongásra, sok még a teendő, mert a súlycsoportonként 25 közül vizsgált termék közül nincs egyetlen, amely a szakértők az eredmények alapján a kiváló kategóriába soroltak volna.

A legnagyobb hiányosságokat a 60 euró alatti, vagyis az úgynevezett "günstig" kategóriában találták, amelyek nem tudták garantálni a tőlük elvárható biztonságot. Ez azonban nem csak ezekre a termékekre volt jellemző, volt olyan 234 euróba kerülő ülés, amely az úgynevezett "olcsó ülések" eredményeivel sem tudott vetekedni. Újfent bebizonyosodott, hogy az ár nem minden.

A több korosztálynak szóló ülések, a négy évszakos gumiabroncsokhoz hasonlóan, nem szerepeltek fényesen a vizsgán, meg sem tudták közelíteni az egyes súlycsoportokra gyártott eszközök eredményeit, amely a rögzítési nehézséget figyelembe véve érthető.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A tesztelést a négyajtós Volkswagen Golf IV-sel végezték el, frontális és oldali ütközésre, előbbinél 64 km/h-s, utóbbinál 50 km/h-s sebességnél. A szövetség által felállított követelmények magasabbak a törvényben rögzítetteknél. Vizsgálták a biztonsági öv szakadásának gyakoriságát, a testsúlyhoz és magassághoz való igazodást, illetve a stabilitást.

A szakértők a jelentés végén felhívták a szülők figyelmét arra, hogy a legjobb gyerekülés sem töltheti be a szerepét, ha nincs megfelelően beszerelve és  gyermek nincs jól bekötve.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06