Az autópályákon és utakon kívül 24 főúton összesen mintegy ezer kilométeren kellene díjat fizetni a jövőben a szaktárca tervezete szerint. A javaslat értelmében a díjfizetést két ütemben vezetnék be - írja a Világgazdaság.
Az első lépcsőben, április elsejétől a 12 tonna megengedett össztömeget meghaladó teherautóknak kellene a kijelölt főutakon is matricát venniük. A második ütemben, 2008. január 1-jétől már a 3.5-12 tonna közöttiek is fizethetnek majd.
A lépések legfontosabb célja, hogy a sztrádákról ne terelődjön át a tehergépjármű-forgalom a díjmentes főúthálózatra.
A díjfizetés kiterjesztése a gazdasági tárca számításai szerint mintegy 550 millió forintos beruházással járhat, az üzemeltetés évi forrásigénye pedig 300-600 millió Ft-ra tehető.
A szaktárca a lépéstől a D4-es kategóriánál éves szinten 1.1-1.4 milliárd forintos többletbevételre számít, míg a D2-es és D3-as kategóriára történő kiterjesztés 2008-2009-ben 0.27-0.35 milliárdos többletbevételt hozhat a jelenlegi árakon számolva.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


