Ismét káosz látszik kibontakozóban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások piacán a jogszabályi környezet miatt. Ugyanis, azok az autósok akik minden évben új társasággal szerződnek, könnyen kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy nem egy, hanem két kártörténeti igazolást kell beszerezniük, ha javítani szeretnének bónuszfokozatukon.
Ellenkező esetben a biztosító nem tudhatja, hogy volt-e kár az általa nem ismert megfigyelési időszakban. A bonus-malus rendszert leíró kormányrendelet szerint a kártörténeti igazolásnak a megfigyelt időszakban történt károkat és a szerződés megszűnésekor érvényes károsztályt kell tartalmaznia.
Az osztályba soroláshoz a biztosítást megkezdő A00-s ügyfeleknél alapul vett megfigyelési időszakot a törvény a július 1-jétől június 30-ig terjedő egyéves periódusban határozza meg, ráadásul az átsorolásra csak a naptári év fordulójakor kerül sor. Ez alapján, ha az előző év júliusától ez év júniusáig nem történt kára az autósnak, akkor a következő év január elsejétől számíthat az eggyel jobb bónuszbesorolásra.
Azonban, ha januártól új biztosítóhoz szerződik az ügyfél, miközben az előző társaságnál sem töltött egy évet, akkor csak a megfigyelendő időszak feléről tud igazolást beszerezni. A kormányrendelet szerint azonban a besorolás alapjául szolgáló megfigyelési periódus minimum kilenc hónapjában rendelkezni kell kgfb-s szerződéssel, és ezt igazolni is kell.
A társaságok többsége azonban azon a véleményen van, hogy az A00-stól különböző károsztályoknál egy naptári év elegendő igazolás az új osztályba soroláshoz. Így elveszik ugyan a törvény által követelt minimális kilenc hónapos megfigyelési időből három, ám ez csak a bónuszfokozat nélküli ügyfelekre vonatkozik.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó