2 °C Budapest

Bekövetkezhet a postai csekk halála (itt az új papírmentes szolgáltatás)

Pénzcentrum
2005. október 27. 10:32

A Budapest Bank a Magyar Postával elsőként együttműködve teljes körűen elektronizálta a közüzemi szolgáltatók és más intézmények, valamint a fogyasztók közötti postai pénzforgalmat ügyfélköre számára.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
 
A Budapest Bank a Magyar Postával elsőként együttműködve teljes körűen elektronizálta a közüzemi szolgáltatók és más intézmények, valamint a fogyasztók közötti postai pénzforgalmat ügyfélköre számára.
A Budapest Bank fejlesztésének eredményeként novembertől a bank Üzleti Terminál szolgáltatását használó mintegy 1.300 vállalati ügyfél munkáját a bank a postai ki- és befizetési utalványok elektronikus feldolgozásával egyidejűleg teljes körű elektronikus adatszolgáltatással segíti. Mindez lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók a pénzügyi tranzakciókkal egy időben – a postai kézbesítéséből adódó 1-3 napos átfutási idő nélkül, - hozzájussanak a tranzakciók részletes adataihoz és azok azonnal jóváírhatóvá váljanak.
 
Az Üzleti Terminál adatátviteli funkciójával az ügyfelek székhelyükön, elektronikusan intézhetik valamennyi postai tranzakciójukat. Az Üzleti Terminálon fogadott befizetési adatok a postai szabványnak megfelelő elektronikus állományban továbbíthatók más számítástechnikai rendszerek (pl. a díjfizetéseket nyilvántartó rendszerek) részére. Az Üzleti Terminál elektronikusan nyilvántartja és archiválja a befizetéseket, ezzel szükségtelenné válik a postai csekkes befizetési bizonylatok és adatok papírra nyomtatott tárolása.

A Budapest Bank elektronikus szolgáltatását igénybe vevő ügyfelei számára nyújtott gyorsabb, papírmentes szolgáltatása az ügyfelek számára a kényelmen túl megnövekedett hatékonyságot és kontrolt biztosít.  Továbbá a szolgáltatás igénybevétele bizonylatonként akár tíz forint postaköltség- és tételenként 63 forint tranzakciós díj megtakarítást eredményezhet az Üzleti Terminált igénybe vevő ügyfelek számára. Ez jelentős tétel, figyelembe véve, hogy a bank vállalati ügyfelei 2004-ben mintegy 7 millió postai csekkhez kötött pénz be- illetve kifizetési tranzakciót kezdeményeztek.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 27. csütörtök
Angelika
4. hét
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?