Karácsony után egyre nagyobb esély mutatkozik arra, hogy hidegebb, téliesebb időjárás éri el Európa nagy részét, benne a Kárpát-medencét is.
Tízből nyolc utazó viszi magával a bankkártyáját külföldre, és közülük négyen aktívan használják is a plasztikot vásárlásra vagy készpénz-felvételre - derül ki a MasterCard felméréséből. A magyar turisták fizetési szokásait továbbra is leginkább a különböző fizetési módok várható költségei befolyásolják, ám épp a takarékoskodás jegyében döntenek egyre többen a kártyahasználat mellett külföldön is.
A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy az elmúlt években több mint 20 százalékkal nőtt a külföldi kártyahasználat éves szinten. 45% azoknak a kártyabirtokosoknak az aránya, akik tudják, hogy kártyájuk külföldön is használható. A kártyába vetett bizalmat erősítik a gyakorlati tapasztalatok: azoknak, akik az elmúlt év során megfordultak külföldön, 62 százaléka tudja, hogy a kártyája idegenben is éppúgy használható, mint itthon.
A magyar utazók bankkártyái főként városnézés, tengerparti nyaralás, vagy a barátok, rokonok meglátogatása során kerülnek elő a pénztárcákból, leginkább kártyás fizetés (22%), ritkábban készpénzfelvétel (13%) céljából.
Újdonság, hogy külföldön a magyar vásárlók egyre több helyszínen használják a plasztikot: míg korábban egy-egy kártyabirtokos átlagosan két üzlettípusban fizetett kártyával, az elmúlt két évben ez a szám négyre emelkedett. A tavalyi statisztikák szerint a magyar utazók külföldön legtöbbször élelmiszer- és ruházati üzletekben, szállodákban és benzinkutakon fizettek kártyával, de emelkedett azoknak a száma is, akik bankkártyával vásároltak színház- vagy koncertjegyet, vagy fizettek autópályadíjat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








